Maar wat heb je daaraan? Punt is dat het personeel dat over de geldpotjes gaat het moet inzien dat er reparatie nodig is.
aan 2 of 3 'fans' die alles in de gaten houden heb je praktisch niks, net als het hele OVD gebeuren van eftelist (dat heeft nog niets opgelost) je bereikt meer met een boycot in principe, want wanneer ze voelen dat er minder geld uitgegeven wordt, of minder bezoekers binnenkomen gaat er nagedacht worden wat er fout is, en wordt er actie op ondernomen.
Zolang bezoekers komen bij een half-werkende vliegende hollander is er niets aan de hand, en heeft het geen prioriteit om het te fixen, en kan het best wachten tot het algemene onderhoud. 🙂 Overschat jezelf als fans aub niet teveel. die praatjes over dat die zo belangrijk zijn is alleen maar pr en om te pamperen, intern moeten ze er eigenlijk niet zoveel van hebben.
Trollenbol Punt blijft dat op dit moment een groot gedeelte van de ontworpen beleving voor De Vliegende Hollander afwezig is. Dan nog kan Truus de drop vanaf het begin leuker, spannender of wat dan ook hebben gevonden, de ervaring is nu gewoon niet compleet. Zonder die projectie en dus de nodige opbouw, stelt de achtbaanrit achteraf minder voor.
Sterker nog, sinds de oplevering van DVH is de ontworpen beleving al zo goed als niet aanwezig, en dat heeft tot nu toe nooit echt iets uitgemaakt voor de populariteit. Mensen gaan er nog altijd in omdat de combinatie donker-achtbaan-splash zo leuk is. Het gebrek van het watergordijn is in mijn ogen wel een groot gebrek, en doet zeker af aan de beleving. Maar wanneer die het wel doet is hij 9 van de 10 keer zo wazig en slecht geprojecteerd, dat je het ook als kiespijn kunt missen. Een volledige remake van die scene met betrouwbaardere techniek zou wellicht meer indruk wekken, en beter zijn voor een consistente ritbeleving. Dit is toch al sinds de opening een pijnpunt van de attractie. Hij komt sterker over als het allemaal goed werkt, maar het werkt zelden goed. en toch staan er elk jaar weer rijen tot een uur voor.
Dutch23 Maar gelukkig hoeft de gemiddelde Efteling bezoeker ook helemaal niet de Efteling uit om spannendere afdalingen te beleven. Punt blijft, zoals hierboven al gezegd wordt, dat een van de belangrijkste hoogtepunten uit de attractie afwezig is waardoor in mijn ogen heel de attractie op z'n gat valt.
Zeker waar, voor een afdaling ga je in de baron. je gaat niet in DVH voor de afdaling, maar voor de totaal beleving, of de splash. Maar dat is ook het verschil tussen een baron en een DVH, de ene is echt thrill, de andere is meer een familie-achtbaantje. beide doelgroepen hebben andere eisen en belevingen. en de DVH doelgroep zal niet zo gauw wakker liggen van een kapot watergordijn (tenzij ze hem al eens eerder gedaan hebben en 'm nu tegen vinden vallen) maar daar tegenover staat dat ze dan met net zoveel plezier dan 3 ritjes vogelrok doen, en daar niks op aan te merken hebben, je kunt die sneller pleasen met een andere attractie die er tiptop bij ligt op dat moment.
OlympiaLooping maar overschat ook niet hoe een gemiddelde gast iets beleeft. Dat is echt heel anders dan dat "wij" dat doen.
Dit is helemaal juist. Iemand die nooit naar pretparken gaat beleeft een attractie heel anders.
Iemand die af en toe naar pretparken gaat heeft vergelijkings materiaal, maar een 1e rit op iets zal altijd heel anders over komen dan bij een re-ride. (de 1e keer maakt altijd meer indruk)
Fans die vaak in pretparken komen, zijn dat gevoel vaak verloren en zien vaak alleen de negatieve kant van iets dat ze al 100 x gedaan hebben.
En daar is niks mis mee, en dat is logisch. want je ziet het graag in de beste prestatie. maar voor 85% van de gasten, maakt dat helemaal niks uit. Persoonlijk geniet ik er meer van als ik ergens minder vaak kom. Ook al is de kwaliteit een stuk minder dan het gene dat ik ken en waar ik al zo vaak in geweest ben. Als ik de keuze voorleg welk park beter is: efteling of bobbejaanland. Dan zal 95% zeggen efteling. Maar als ik kijk naar, waar vermaak ik me meer? dan is dat toch echt bobbejaanland, ondanks de afgebladderde verf, gebrek aan immersive theming of bijzondere attracties. Maar omdat je daar minder kritisch bent, geniet je er meer van. (althans, ik wel. weet niet hoe dat met jullie zit) en dat heb ik toch altijd wel een beetje apart gevonden.