Progress De pennenveer, een boog met letters. Ik baal er eerder van dat mijn schaalmodel niet meer klopt dan dat ik me stoor aan de irl toevoegingen ๐Ÿ˜‰.

• Annuh heeft hierop gereageerd.

Oke, die Pennenveer had ik kunnen missen, die boog met Efteling op het huis vind ik juist een perfecte toevoeging.

Mbt tot de stickers ben ik alleen een beetje bang voor de duurzaamheid.

Martin Mijn zoontje rent altijd gelijk naar de pennenveer, dan kijkt hij of de pen nog schrijft, want dan is de Efteling open. Hoe magisch is dat?
    Terwijl hij daar staat, leest hij het woordje โ€˜Eftelingโ€™, lekker hakkend-plakkend.

Ik snap dat niet alle toevoegingen even logisch zijn voor volwassenen, maar er komen ook kinderen naar de Efteling die echt nog magisch kunnen denken. Als volwassenen zijn we dat verleerd, maar het is echt niet gek om eens door de ogen van een kleuter door het park te lopen hoor. Al die kleine toevoegingen doen zoveel voor hen.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Annuh aar het is echt niet gek om eens door de ogen van een kleuter door het park te lopen hoor.

Dat doen we geregeld, maar die van mij rennen die pennenveer ook gewoon voorbij ๐Ÿคฃ

• Annuh heeft hierop gereageerd.

Tonnie Heb je dan ook uitgelegd waarom die veer daar staat? Want mijn zoontje weet dat hij kan controleren of de Efteling open is door naar de veer te kijken. En als de veer een keer niet schrijft door een storing, kunnen we aan iemand van de Efteling vragen of de Efteling wel open is. Hij vindt het machtig mooi, zijn eigen middel om te controleren of hij naar binnen kan.

Ik vind het "Glas-in-lood" effect zeer fraai, mooier als de oude situatie.
        De Pennenveer heb ik ook nooit zo gesnapt..

een maand later

En nu is het de beurt aan het Efteling hotel die zijn eigen speciaalbier krijgt. (bron Looopings: https://www.looopings.nl/weblog/12638/Speciaal-Efteling-biertje-in-Efteling-Hotel.html)

Leuk dat elk vakantiepark/hotel in De Efteling nu z'n eigen speciaalbier heeft. Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat je de bieren niet in het park zelf kan bestellen maar dat je juist naar het desbetreffende vakantiepark moet gaan..

• John heeft hierop gereageerd.

Making of van Fata Morgana is in de maak. Met nog nooit eerder vertoonde beelden. Ik kan niet wachten. ๐Ÿ˜Ž

Repaulsteeltje Ik lees dus net op Twitter dat het biertje tijdelijk op is. Hoe kan dat nou toch ๐Ÿ˜ƒ

Piet_Verdriet Dit is heel tof! De trailer ziet er goed uit. Ik ben alleen benieuwd hoe snel we het kunnen verwachten. Of misschien beter gezegd; hoe lang we moeten wachten.

• Lin heeft hierop gereageerd.

John Of misschien beter gezegd; hoe lang we moeten wachten.

Volgens de beschrijving 'niet eerder dan 2020'.

4 dagen later

Raveleijn en Aquanura zijn inmiddels al enkele dagen kapot. Dan valt toch wel op hoe mager het entertainment in de Efteling is. Raveleijn is trouwens voor onbepaalde tijd gesloten. Daar moet dan toch flink wat mis zijn.

18 dagen later

Over twee weken gaat een belangrijk stuk Efteling tegen de vlakte. Een historisch moment, want deze unieke attractie was van historisch belang voor het park. Ik heb dus even een filmpje gemaakt van de huidige situatie.

9 dagen later

Raveleijn is op dit moment een klein beetje defect: Draconicon doet het niet. Daarom is er een vervangende parkshow op het plein voor Droomvlucht, en een aansluitende meet & greet met de vogels van Raveleijn.

4 dagen later

Ik geloof dat de zijkant van het Caroussel Paleis momenteel een opknapbeurt krijgt. Er was geen activiteit toen ik er vanmiddag langs kwam maar het staat goed in de steigers.

Nieuwe menukaart in Efteling Bosrijk. De bekende vlees en vis pannetjes zijn helaas van de kaart verdwenen.

๐Ÿ˜Ÿ

• John heeft hierop gereageerd.

Arathonk
                    Vervallen, scheuren in muren, dakconstructie die het moeilijk heeft (lees een beetje doorzakt).
                    Klinkt eigenlijk als de huisstijl van de Efteling ๐Ÿ˜…

Aah nee dat was mijn lievelings restaurant met de pannetjes... Zeer on populair besluit dus