Het is idd bestickerd, heb het nog niet zelf kunnen bekijken maar hoorde wat berichten dat het een beetje "misplaatst" zou zijn, maar als ik dit zo zie vind ik t er wel tof uit zien eigenlijk.
Klein Efteling nieuws
Ik vind het idee niet perse slecht, maar het is de zoveelste toevoeging in een reeks toeters en bellen met naar mijn gevoel weinig waarde. Ik kan goed begrijpen dat de een het geweldig vind en de ander het ziet als afbreuk van het origineel ontwerp.
- Bijgewerkt
Martin Kun je andere voorbeelden geven uit die reeks toeters en bellen met weinig toegevoegde waarde? Niet bedoeld als aanval hoor (uiteindelijk is het allemaal subjectief), maar gewoon benieuwd
Voor mij persoonlijk was deze toevoeging niet per se nodig geweest, maar het resultaat overtreft wel mijn verwachtingen.
Oke, die Pennenveer had ik kunnen missen, die boog met Efteling op het huis vind ik juist een perfecte toevoeging.
Mbt tot de stickers ben ik alleen een beetje bang voor de duurzaamheid.
Martin Mijn zoontje rent altijd gelijk naar de pennenveer, dan kijkt hij of de pen nog schrijft, want dan is de Efteling open. Hoe magisch is dat?
Terwijl hij daar staat, leest hij het woordje โEftelingโ, lekker hakkend-plakkend.
Ik snap dat niet alle toevoegingen even logisch zijn voor volwassenen, maar er komen ook kinderen naar de Efteling die echt nog magisch kunnen denken. Als volwassenen zijn we dat verleerd, maar het is echt niet gek om eens door de ogen van een kleuter door het park te lopen hoor. Al die kleine toevoegingen doen zoveel voor hen.
Tonnie Heb je dan ook uitgelegd waarom die veer daar staat? Want mijn zoontje weet dat hij kan controleren of de Efteling open is door naar de veer te kijken. En als de veer een keer niet schrijft door een storing, kunnen we aan iemand van de Efteling vragen of de Efteling wel open is. Hij vindt het machtig mooi, zijn eigen middel om te controleren of hij naar binnen kan.
Ik vind het "Glas-in-lood" effect zeer fraai, mooier als de oude situatie.
De Pennenveer heb ik ook nooit zo gesnapt..
En nu is het de beurt aan het Efteling hotel die zijn eigen speciaalbier krijgt. (bron Looopings: https://www.looopings.nl/weblog/12638/Speciaal-Efteling-biertje-in-Efteling-Hotel.html)
Leuk dat elk vakantiepark/hotel in De Efteling nu z'n eigen speciaalbier heeft. Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat je de bieren niet in het park zelf kan bestellen maar dat je juist naar het desbetreffende vakantiepark moet gaan..
- Bijgewerkt
Making of van Fata Morgana is in de maak. Met nog nooit eerder vertoonde beelden. Ik kan niet wachten.
Piet_Verdriet Oef m2! Tof dat de Vijf Zintuigen dit blijft doen
Repaulsteeltje Ik lees dus net op Twitter dat het biertje tijdelijk op is. Hoe kan dat nou toch
Piet_Verdriet Dit is heel tof! De trailer ziet er goed uit. Ik ben alleen benieuwd hoe snel we het kunnen verwachten. Of misschien beter gezegd; hoe lang we moeten wachten.
Raveleijn en Aquanura zijn inmiddels al enkele dagen kapot. Dan valt toch wel op hoe mager het entertainment in de Efteling is. Raveleijn is trouwens voor onbepaalde tijd gesloten. Daar moet dan toch flink wat mis zijn.
Over twee weken gaat een belangrijk stuk Efteling tegen de vlakte. Een historisch moment, want deze unieke attractie was van historisch belang voor het park. Ik heb dus even een filmpje gemaakt van de huidige situatie.
Raveleijn is op dit moment een klein beetje defect: Draconicon doet het niet. Daarom is er een vervangende parkshow op het plein voor Droomvlucht, en een aansluitende meet & greet met de vogels van Raveleijn.
Ik geloof dat de zijkant van het Caroussel Paleis momenteel een opknapbeurt krijgt. Er was geen activiteit toen ik er vanmiddag langs kwam maar het staat goed in de steigers.
Nieuwe menukaart in Efteling Bosrijk. De bekende vlees en vis pannetjes zijn helaas van de kaart verdwenen.