Da's toch wel een jammerlijke faal en een groot minpunt aan de hele gebiedsontwikkeling die hier de afgelopen 6-7 jaar heeft plaatsgevonden

• Bijgewerkt

Ja, landschapstechnisch heeft M&M ook voor mij een te grote negatieve impact gehad. Jammer.

Gelukkig vind ik vanuit Danse Macabre door alle gebouwen en de zichtlijnen met name richting de abdij, het gemis aan bomen richting M&M niet heel storend.

Maar de wachtrij van M&M en de zichtlijnen vanuit die wachtrij en vanuit de rit zelf, zijn echt niet goed.

Michael Pfff ... Eerst alles kappen, dan zo'n gedrocht van een achtbaan bouwen met a-Eftelingse kleuren en nu dit ...

Piet_Verdriet Een Alpen Expressje zou ik in dit geval niet zo erg vinden, mag het meteen de Pandaloods meenemen. 🤐

Hopelijk doen ze op z'n minst iets aan de kleur van de track. 🤢

Zet er volgend jaar wat kerstbomen omheen met lampjes en je hebt een van de sfeervolste gebouwtjes voor de winter Efteling 😃

Michael Zou me eerlijk gezegd niets verbazen dat dit ook daadwerkelijk zal gebeuren.

Prima tijdelijke locatie!

En meer van dit soort gebouwtjes als tijdelijke binnenhoreca tussen oktober en maart!!

Voor een tijdelijk gebouw ziet het er goed uit

Hoewel het eruit ziet als een prima tijdelijke oplossing, vind ik het nog steeds een rare zet om die verbouwing nu te doen. Later dit jaar opent het Efteling Grand Hotel met daarin ook een souvenirwinkel. Die had dan toch de taak van Efteldingen tijdelijk kunnen overnemen?

• Bijgewerkt

Quefox_ De gedachte is denk ik om heel het entreegebied vanaf de opening van het Grand Hotel in één klap uit de steigers te hebben. Overigens denk ik niet dat dat nog in het voorjaar gaat zijn, of je moet dat echt tot de start van de meteorologische zomer in juni rekenen.

Quefox_ maar ze zijn nu bezig om dit hele gebied aan te pakken. Dan vind ik het juist logisch dat ze deze nu meenemen. Anders moet alles weer afgezet worden op moment dat het hotel open is. Dan wil je het gebied gewoon af hebben en met elkaar laten matchen ipv 1 gebouw in een andere kleur.

Met de gedachte dat de vertraging van het hotel ruim een jaar is, was dit misschien ook wel zo gepland dat efteldingen pas dicht ging als het hotel open zou gaan. Maar met de vertraging van het hotel zijn wel meer zaken moeilijker in te schatten wat nu nog wel volgens de planning was en wat mee is opgeschoven naar achteren.

Robkuh84 Anders moet alles weer afgezet worden op moment dat het hotel open is

“Alles afgezet” is wel behoorlijk overdreven natuurlijk. De werkzaamheden binnen in de winkel heeft niemand last van, en dat opnieuw verven van de buitenkant hoeft ook niet langer dan een à twee weken te duren.

Michael was dit misschien ook wel zo gepland dat efteldingen pas dicht ging als het hotel open zou gaan

Wellicht, maar het lijkt me niet dat een verbouwing van een souvenirwinkel zo kritisch is dat dat niet een jaartje uitgesteld kan worden.

Hopelijk pakken ze bij deze upgrade ook dit lelijke plafond mee bij de ingang. Zo'n stijlbreuk met de rest van het HvdVZ.

Jene

Ow wauw. Al tig keren onderdoor gelopen en nooit gezien, maar nu kan ik het waarschijnlijk niet meer niet zien.

Huh, mis ik iets? Want ik vind dat plafond dus helemaal niet storend. Het is ook niet de bedoeling dat je ernaar kijkt. Met neutrale houtvezelplaten, in die kleuren, past het prima bij het natuurlijke karakter van het gebouw. Niet alles hoeft een ge(over)gethematiseerde ervaring te zijn. 🙂

Het is dat iemand mij er een keer op wees, anders was het me niet eens opgevallen.

Ik heb mij er ook nooit echt aan gestoord eigenlijk, zit mij ook te bedenken wat je er dan zou willen of wat er uberhaubt zou kunnen.