Zodra er een handreiking wordt gedaan naar een minderheid in dit land, liggen meer en meer mensen in de kreukels. Want ho, ho, de grote meerderheid waar niks van wordt afgepakt of in de weg wordt gezeten, vind toch dat ze enorm achtergesteld worden als er een keer iets niet voor hun gedaan wordt. Ik vind deze beweging in Nederland, maar ook in de hele wereld zeer jammer en triest.
De Efteling doet enorm hun best om inclusief/woke/te deugen op alle vlakken. Waar dat voor sommige afschuwelijk is dat iedereen de dag van hun leven kan hebben in een themapark, ben ik daar alleen maar blij mee. De Efteling doet hun best voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperkingen, mensen met een kleine beurs, mensen met dieet wensen en allergieën, de queer gemeenschap, gendergelijkheid en steeds vaker ook voor mensen met een niet witte huidskleur. Gelovige mensen horen ook in dat rijtje thuis wat mij betreft en ook daar mag aandacht aan geschonken worden. Ik vind dat alleen maar nobel.
Juist als je niks met religie hebt zou je hier blij mee moeten zijn. Het risico dat je geconfronteerd wordt met een geloofsuiting op een niet gewenste plek, neemt hier natuurlijk gewoon mee af. Gelovige kunnen in een aparte ruimte hun geloofsovertuiging uitten, terwijl de mensen die daar niks mee hebben er niks van mee krijgen. Een win win lijkt me.
Je zou het haast zo plat kunnen slaan als de rokersruimtes. De mensen die willen roken hebben daar hun locaties voor en kunnen daar hun behoefte doen, terwijl de rest van de mensen er niks van mee krijgt.