Ik voelde 'm dit jaar niet... ja de Winterweide is aardig, al heb ik elk jaar meer het gevoel dat hoe meer ze verzinnen hoe minder het word. De eerste was de beste, simpel en charmant. Er mist vanalles zoals de langlaufbaan en de bijbehorende figuren die uit een sneeuwbal steken, de toegevoegde snowglobes vond ik dan weer wat verloren staan op zo'n plein (sowieso vind ik het Ton van de ven plein zomer en winter erg chaotisch overkomen) de vlinders waren misschien leuk geweest aan het eind van de Pardoespromenade bij Polles keuken maar niet op zo'n frame in een hoekje, werkend zou ook best een plus zijn geweest... Maar ik heb niet het gevoel dat ik de Winterefteling binnenloop.
Rondom de entree, minimaal... Pardoespromenade, minimaal... terwijl je daar waar iedereen (hoort) binnen te komen je een neus vol zou moeten geven (om er maar even een Droomvlucht making of quote in te gooien)
En het is misschien super cliché maar hoe moeilijk is het om voor Symbolica een enorme verlichte boom neer te zetten als eyecatcher, is toch het eerste waar ik aan denk als ik naar een pretpark ga in de winter. Een mooie echte, of iets zoals in Phantasialand, gelijkaardige bollen liggen toch al in het water rond de promenade.
Als ik dan kijk naar Toverland hoef je niet persé je hele park te verbouwen als de sfeer in je inkomgebied op orde is. Het stelt me teleur dat het park wat dit ooit is gestart en jaren de naam had, in mijn optiek de slechtste winter vibe van de parken in de benelux bied...