Marvin Ik vind het wel bijzonder dat elke attractie waarop een beetje groene aanslag te vinden is tegenwoordig direct word aangeduid als slecht onderhouden en daarbij misschien wel op de nominatie staat om gesloopt te worden.
Dat beweer ik niet. Bij Polles Keuken is de schoorsteen al maanden smerig. Ik roep dan niet meteen dat die gesloopt zal worden.
Vriend_van_de_club dat er een en ander was aangepast aan de attractie. Zo zijn er extra opklim beveiliging platen geplaatst in de wachtrij hekken. Er is nieuwe anti-slip aangebracht en er zijn aan alle veiligheidsbeugels in de koggen extra sloten gemaakt als failsafe systeem.
Die extra haakjes bij de beugels zitten er al jaren op. Hetzelfde geldt voor die deurtjes bij de uitgang. Die platen en anti-slip zitten er ook al geruime tijd.
Ik stel simpelweg vast dat de attractie er niet fris uitziet. Het laatste serieuze onderhoud aan deze attractie dateert uit november 2016. Voor het komende voorjaar staat er ook geen onderhoud in de kalender. Bovendien zijn er al lange tijd geruchten dat deze infill verwijderd zou worden, zogezegd voor een betere doorstroming.
Ongeveer alle attracties uit de jaren 80 in de Efteling zijn intussen flink opgefrist of verdwenen. Ik verwacht dan ook ofwel in het najaar een flinke revisie ofwel afbraak.