Lin Dus ik weet niet of infinity nou de beste vergelijking met Efteling-abo is
De prijs van beide abonnementen heb je er na je 5e bezoek uit, lijkt me daarom in verhouding prima vergelijkingsmateriaal.
R013 Verder vergelijk je een abonnement in de hogere prijsklasse met het huidige Efteling abonnement. […] Bij Disney is de enige kwa prijs vergelijkbare Discovery, deze kost je €229,-en je mag er maar 150 dagen per jaar in en een hele lijst aan de door jou genoemde voordelen vervallen.
Je vergeet in die vergelijking alleen wel even dat een ongedateerd dagticket voor Disneyland Paris 130 euro kost, het duurste ticket dat de Efteling aanbied is 48 euro. De waarde omgerekend naar aantal bezoeken maakt mijn vergelijking redelijk eerlijk.
R013 Heb Port Aventura’s prijzen bekeken en die zijn wel goed kwa vergelijking
Sterker nog, die zijn bizar goedkoop. Eerlijk, daar kunnen zowel de Efteling als Disney niet tegenop. Voor de prijs van 3,5 dagtickets het hele jaar onbeperkt naar binnen + alle genoemde voordelen.
Enfin, uiteindelijk neem je ook gewoon een abonnement op een park waar je graag naar toe gaat. Alle kortingen en extra’s zijn mooi meegenomen. Maar persoonlijk vind ik die van de Efteling wat karig, zeker sinds ze een paar jaar geleden die korting in winkels/horeca gehalveerd hebben.