Ik ben fan! Ik maak eigenlijk altijd gebruik van zelfscan in supermarkten, maar ook winkels als de Hema. Gewoon lekker snel en niet onnodig lang wachten in de rij bij een 'echte' medewerker.
Ik snap het argument dat dit de 9+ weghaalt ook niet bepaalt... Voor mij is dit juist de 9+! Stel je staat bij een chagrijnige medewerker die niks 'extras' doet (wat de Efteling blijkbaar als 9+ bestempeld) en ook nog eens traag is, dan is dat voor mij absoluut geen top ervaring. Dat ik het zelf mag doen en daardoor 10 minuten sneller weg ben, dat zeker wel!
rambo1990 Over de zelfscans in supers heb ik wel zo mijn vraagtekens. In een recent verbouwde super heb je maar bemande kassa en de rest is zelfscan. Hoe ga je dat controleren tijdens feestdagen waar de wagen afgeladen vol is (ben je dan verplicht aangewezen op die handscanners?)
Ik denk dat dat ook aan de regio ligt waar dit voorkomt. In mijn dorp in een relatief kleine Jumbo moet je met je zelfscanner nog langs een medewerker waar je betaalt. In de grote Foodmarket in Tilburg heb je echter 10 zelfscan balies waar 1 of 2 medewerkers controleren of alles klopt en de klanten helpen waar nodig. Dit werkt bij de IKEA en Decathlon ook op deze manier. Ik verwacht dat de Efteling dit laatste systeem ook gaat hanteren: de gast doet alles zelf, maar er staat een medewerker paraat op een strategische plek om te helpen/controleren waar nodig.