mikeee Dat is het exact. Het park verliest zoveel kwaliteit bij deze drukte. Terwijl je er gewoon beter op kunt voorbereiden. Dit soort wachtrijen ogen lelijk, goedkoop en vooral chaotisch. Dus ja, het is wellicht 'maar' 60 minuten of meer. En dat valt wellicht nog mee hoor. Maar het oogt veel langer, voelt veel chaotischer en dat kan het parkje gewoon niet aan.
En daarom; zoveel attracties in de Efteling met 60 min of meer. Dat is gewoon voor dit park specifiek niet de kwaliteit die het zou moeten hebben. Dit park kan drukte heel slecht aan.
Jeff82 Wat is dan een acceptabele wachttijd?!
Een wachttijd die in iede rgeval past binnen de bestaande meanderen en zonder een grid lock te veroorzaken op pleinen.
nevelig_nat Het was inderdaad een zeer drukke dag, haast vergelijkbaar met de piekdagen in de zomer. Dan is het niet zo gek dat je tegen capaciteitsprobleempjes aanloopt. Een uur wachten is wat veel maar ook weer niet een schande, toch?
Maar lees dat ook wat ik zeg; ik zeg dat er teveel attracties deze wachttijden hebben en dat de Efteling verder dan ook niet meer kan bieden dan een aantal zeer uitgebreide Walk Throughs. Een aantal infills kan de drukte ook aardig opvangen, maar qua aantal attracties zijn we de afgelopen jaren niet heel veel gegroeid. Terwijl de bezoekersaantallen dat wel doen. Daarnaast; als er dan ook nog eens een aantal grote storingen zijn of onderhoudsprojecten, dan heb je gewoon te weinig overige capaciteit. En daar zit wat mij betreft het probleem. Met de DM gaan we in capaciteit vast weer minder krijgen dan het voormalige Spookslot. En met het verwijderen van attracties en vervangen door speeltuinen ga je de strijd ook niet winnen.
Capaciteit toevoegen in dit park, op alle vlaktes, gaat heel belangrijk zijn om de kwaliteit van je park op drukke dagen beter te krijgen. Daarnaast moet het park gewoon echt beter leren omgaan met drukte. Of voorkomen, zodat de wachtrijen niet kunnen ontstaan.
Het verschil tussen een normale en drukke dag in dit park is enorm. Terwijl parken als EP, Disney en zelfs PHL daar toch veel minder last van blijken te hebben. Wellicht komt dat door het enorme aanbod van shows, meer horeca en gerichte infills die de drukte dan wat kunnen weghalen en dat je gewoon meer dingen kunt doen.