Ik kan me toch ook niet van het idee ontdoen dat er steeds minder en minder aankleding is met de winter-Efteling. Wat best wel triest is want als er 1 park uitermate geschikt is om all-out te kunnen gaan met kerst is het de Efteling wel. Ze hebben een van de mooiste pleinen, het Anton-Pieckplein waar je zoveel mooie dingen mee kan doen echter laten ze het er treurig bij liggen. Ik zeg niet dat je het gehele park moet doen, kan ook niet want daar is de Efteling te omvangrijk voor en zijn de afstanden tussen de attracties te lang maar de geconcentreerde pleinen kan je toch volop inzetten op extra sfeer.
Maar alles is aan het achteruit gaan qua aanbod. Ik heb laatst nog foto's gezien van een zomeravond van 6 jaar geleden. Wat er toen allemaal niet te doen en te zien was. Waarzeggers, elfjes, cancan-danseressen, zanggroepen, enz... En de laatste zomeravond was echt triest wat dat betreft.
Het lijkt echt wel alsof ze relaxed achterover leunen en denken: men komt toch wel, dus we doen geen extra moeite meer. En dat is jammer als je ziet wat al de andere parken wel kunnen, ook na corona dus ik weet niet wat het excuus van de Efteling is buiten gewoon luiheid.