Waarop is er bij Max & Moritz precies bezuinigd? Er zijn gewoon andere keuzes gemaakt. Hieronder even de eerste versie die gedeeld werd en de definitieve.
Op de tweede zijn veel meer details te zien, o.a. de animatronics die we nu hebben. Ook is er gekozen om de bestaande wachtrij van de Bob niet te behouden maar een volledig nieuwe te maken. Natuurlijk valt er over smaak te twisten, maar volgens mij is hier (bijna) nergens op bezuinigd. Dat schaduwspel in de wachtrij, en de app om meikevers te vangen, zijn wat mij betreft dingen die je als eerste weg zou bezuinigen maar ook dat is niet gebeurd.
Dat er bij dit project slechte keuzes zijn gemaakt, bijvoorbeeld met de wachtrij, staat denk ik wel vast. Zonde dat men hier niet van leert en dat er pas na 2 jaar een mogelijkheid is om de wachtrij korter te maken. Nog steeds te weinig schaduwplekken, maar gelukkig sta je hier tegenwoordig steeds minder lang te wachten.
On-topic: fijn dat de projectie weer werkt bij DVH, maakt die scène toch net was spannender.