Het station van Djengu River was ook ooit een half aangeklede loods die uiteindelijk veel beter is gaan uit zien. TVL heeft al aangegeven dat de loods van Fenix nog aangepakt word als het naastliggende thema gebied er komt, zodat ze er ook voor kunnen zorgen dat de theming aan sluit op de zichtlijnen vanuit dat gebied. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken 😉
Voor wat betreft de conceptuele themagebieden van Walibi vind ik dat eigenlijk juist interessant. Je noemt bijvoorbeeld Steampunk terug als een themagebied waarvan je direct weet wat je moet verwachten. Nogthans vind ik bijvoorbeeld het thema van Rookburgh volstrekt niet voldoen aan het beeld van steampunk dat ik heb (ik mis daarvoor vooral veel zichtbare techniek, zoals tandwielen en dergelijke). Nogthans werkt het gebied wel. Hetzelfde geldt voor Film, wat zo enorm conceptueel is dat je er letterlijk alle andere kanten mee op kunt. Kijk maar naar de volstrekt andere aanpak van dat thema in de Disney Studio's (beleef onze bekende films) en de huidige aanpak van MPG (jij bent de ster in een nieuwe, nog onbekende productie).
Dat het in walibi allemaal wat abstracter gebeurd.. tsja.. dat is een beetje het verschil tussen bijvoorbeeld een Schilderij van Van Gogh of een schilderij van Picasso. Het ene laat duidelijk zien wat het is, het andere laat iets tot de verbeelding over. Het doel van Thema is toch ook om je fantasie wat te triggeren?