R013 Ze probeert een sneer naar de pretparkwereld te doen terwijl ze een mooi park helemaal naar de afgrond gebracht heeft op gebied van theming , diversiteit in aanbod , bezoekersaantallen , identiteit. En zo kan ik nog wel even door gaan.
Je kunt dat zo zien, maar je kunt ook zeggen: ze heeft wel andere theming laten aanbrengen, meer eenheid in de uitstraling weten te creëren, een RMC naar Nederland gehaald, een Mack prototype laten bouwen, de bezoekersaantallen zijn sinds haar aantreden volgens mij stabiel gebleven waardoor het park uiteindelijk weer wat kon investeren in nieuwe gebieden, achtbanen en verfbeurten. Dus eigenlijk kan ik mijzelf in bijna niets vinden in hetgeen jij nu beweert. Ik had vorig jaar een prima dag in het park, waar dat de jaren ervoor wel eens anders was.
Bedenk dat Walibi een park is was het vooral moet hebben van de jeugd en het ze dus blijkbaar wel lukt om dat vast te houden. De jeugd van 2010 is nu niet meer de doelgroep, maar er is wel nieuwe jeugd die het park nu bezoekt en misschien ook zelfs wat meer families dan zeg 10 jaar geleden.
En wat betreft bezoekers met Halloween, er zijn legio parken die succesvol hun bezoekers aantallen opkrikken met events. Moviepark, Bobbejaanland zijn hier goede voorbeelden van, maar ook Halloween in Toverland doet dat goed. Je ziet hier ook meteen de algemene deler, het zijn parken van gelijkwaardige grootte en aanbod. Ze hebben dat gewoon nodig.
Je mag niet verwachten dat ze zomaar gaan uitgroeien tot meerdaagse bestemmingen met miljoenen bezoekers.
Ik ben vooralsnog blij dat er weer nieuwe attracties bij komen in plaats van weggaan en dat er eea fris in de verf gezet is. Ook al vind je het niet mooi of doe je het af als non-thema, het is toch een persoonlijke voorkeur.