En Wesley was er natuurlijk ook snel bij!
-
Wat vind ik ervan? Een waardige vervanging van de oude scène durf ik wel te zeggen. Het feit dat dit natuurlijk minder storingsgevoelig is en daardoor de scène het vaker wel dan niet gaat doen is natuurlijk de fijnste update.
Ik vind de boegbeelden enorm tof gedaan. Ze staan dicht op de boten en leveren toch een soort schrikeffect op. De muziek past hier inderdaad perfect op, zo lijken de beelden je nu toe te zingen. Dit is als scène opzichzelfstaand enorm tof. In een ideale wereld kwam er na deze scène nog de oude scène met het watergordijn om het verhaal zo meer kloppend te maken en de spanningsboog verder uit te breiden.
Het gemis van regen is tijdens het deel met de boegbeelden zeer klein. De focus gaat daar echt naar de beelden. Toch moet ik bekennen dat ik de regen storm vooral tijdens het toe varen naar d’n Hollander wel mis. Dat was een zeer imposant effect. Het zal wel niet mogelijk zijn geweest, maar hadden de niet-bewegende watergordijnen niet gewoon kunnen blijven?
Het rookeffect bij de Hollander is alsnog een goede oplossing. Het verbergt de pre-drop, waardoor je echt het water uitgetild lijkt te worden en de verrassing des te groter lijkt dat je neervalt. De Hollander lijkt nu van binnenuit te branden. Iets wat tijdens de opening ook was met het rode water waar de boegbeelden ooit hingen. Hopelijk is dit een hint dat de lift ooit weer het originele concept terugkrijgt van een onderwereld achtige scène.
We hebben nu een toffe scène die vooral een stuk meer te vertrouwen is qua techniek waardoor de ervaring grotendeels altijd overeind blijft. Beter dat, dan heel sporadisch een tof watergordijn met projectie.