De heren van de pretparkpodcast Ochtend in pretparkland speculeren mee.
Ze praten over verschillende mogelijkheden, wetende dat de familieattractie hoogstwaarschijnlijk op de plaats van de oude Enterprise Inferno komt.
- de keverbaan hier terugplaatsen, maar dat lijkt het mij eerder niet. De eerdere plannen toonden dat deze bij Weerwolf zou komen.
- de Mack Twist 'n Splash, maar volgens de originele plannen komt deze in de far west waarna dit een haven thema zou worden.
- en dit is nieuw: een vliegtuigmolen zoals Pixarus in Toverland. Maar is dit nog echt een familie-attractie?
- een reuzenrad? Zou terug welkom zijn, maar die is net verdwenen. Of een andere panorama-attractie.
Volgens hen mist Walibi nu eigenlijk vooral een rustige attractie voor even tussendoor, vooral met het verdwijnen van de trein en het reuzenrad.
We zien wel wat er komt! Maar een vliegtuigmolen zou ik alleszins aanmoedigen.
Ze vermelden ook even dat in 2025 voor de 50e verjaardag een grote nieuwe attractie zou komen die niet in het masterplan stond.
Ik blijf hopen dat ze de ruimte van Tornado hergebruiken voor een gelanceerde Vekoma next-gen, met de passende naam: Tornado.
Bron: