Jules Wat ontzettende zonde. Ik wist ook niet dat ie al zeker anderhalf jaar SBNO was.
Dat was voor mij ook een verrassing.
Hoe toevallig wil je het hebben, maar afgelopen maandag toen het nieuws bekend werd dat Mindbender gesloopt zal gaan worden liep ik door de West Edmonton Mall en was ik voornemens een rit te gaan maken. Tot ik er die ochtend achter kwam dat hij blijkbaar al sinds het uitbreken van de pandemie in maar 2020 niet meer draait.
Ik ben echt ongelofelijk blij dat ik in 2019 al eerder in (D)Edmonton was en Mindbender heb mogen doen. Één van de meest pittige Schwarzkopfs die ik heb gedaan, het grote nadeel is alleen de Olympia Looping beugels. De harmonica schouderbeugels gaan tijdens de momenten dat je in je stoel wordt geduwd nog strakker zitten waardoor het comfort discutabel is. Feit blijft wel jammer dat Edmonton redelijk uit de route ligt en maar weinig coasterfans de kans hebben gehad deze unieke coaster te mogen ervaren.
Ik heb nog even een rondje om de baan heen gelopen en "afscheid" genomen, want het is best zonde dat dit type achtbaan steeds meer aan het verdwijnen is, dat terwijl de belevenis in Schwarzkopf banen altijd ongekend goed is en dit vaak coasters zijn die ik keer op keer wil doen.
Ik betwijfel of de baan opgekocht zal worden. Hij zit niet vast aan de mall, maar de concitie zou top moeten zijn aangezien deze achtbaan al die tijd binnen zijn rondjes heeft gedraaid. We gaan het zien!
Foto van 30 januari 2023