Vandaag was er een speciale preview van de nieuwe show bij World of Color in Disney California Adventure Park: World of Color One. Deze show is ontwikkeld ter gelegenheid van het 100jarig bestaan van Disney
De thematiek rond de show draait om hoe de visie/acties van 1 individueel een grote impact kan hebben, net zoals 1 druppel water die kringen in het water creëert kan uitmonden tot een golf van veranderingen.
De show zal vanaf vrijdag 27 januari dagelijks draaien in het park.

Trailer:

Volledige show:

Helaas voor de premiere waaide het wel een beetje hard wat niet echt handig is voor een watershow.

Even mijn persoonlijke mening nadat ik inmiddels de hele show op youtube gekeken heb.

Ik ben niet weg van de show. Vind sowieso de World of Color shows al rare shows waarbij ze meer dachten dat de techniek leuk is dan dat ze echt goed beeld hebben wat ze met de techniek wilde doen. Desondanks was de eerste show prima in staat om sfeervolle scenes neer te zetten en toch spectaculaire dingen te doen met de fonteinen.

Deze show daarintegen vind ik vooral uitstralen in eenheidsworst. Het 'dansende effect' van de fonteinen is heel erg minimaal. Muziek keuzes bij de scenes zelf komt ook niet lekker uit de verf. Duurt vaak ff voordat een bekend nummer van een film start en wordt meer geprobeerd een stukje van de film na te maken, maar dan geknipt. Voelt een beetje alsof je een verkorte youtube upload kijkt die is ingeknipt om copyright te omzeilen xD Hierdoor komt er nooit echt een lekkere flow in een scene, laat staan in de show als geheel.

10 dagen later

Ik heb net voor het eerst tijd kunnen maken om even de hele show te kijken, al met al best een prima show. Ik vind hem zelf wel samenhangender dan het origineel. Waar dat eigenlijk maar gewoon een aaneenschakeling van herkenbare momenten is, is in deze show tenminste voor een thema gekozen. Allemaal karakters die in hun eentje het verschil hebben gemaakt: “it just takes one”. En het hoofdthema in het bijzonder is echt prachtig, hopelijk releasen ze die nog als single.

Helaas zijn er tegelijkertijd best wat missers. Star Wars en Marvel zitten natuurlijk alleen als verplichting in de show, en hebben precies niks met het overkoepelende thema te maken. En verder mist de show ook wel iets van een doorlopende flow, maar daar hebben eigenlijk alle WoC shows last van. Al met al vind ik dit persoonlijk een van de betere WoC shows die ze hebben gehad.