Ik zal als überdisneygekkie maar ook eventjes je vragen beantwoorden 😉 . Let wel op dat iedereen Disneyland Paris op zijn/haar eigen manier bezoekt, en mijn tips dus niet volledig relevant kunnen zijn voor jou.
Jaspert Ik heb geen Extra magic time. Ik sta van zelfsprekend wel voor de poort op het moment dat ze opengaan voor daggasten. welke attracties móét ik als eerste doen per park?
Ik zou op de eerste dag in de ochtend meteen naar het Princess Pavillion lopen als je graag met een prinses op de foto wilt staan. Indien je dat niet wilt, is een "rope drop" sprintje naar Peter Pan een must-do. Vanuit Peter Pan meteen naar Big Thunder Mountain en dan via Indiana Jones naar Pirates. Zo heb je met een beetje geluk 4 toppers gedaan binnen een uur.
Op de tweede dag kun je een rope drop doen in Studio's. Ren dan zo hard als je kan naar Crush Coaster, ga vervolgens naar RC Racer (deze heeft een Single Riders Line maar die kan ook gigantisch oplopen) en ga vervolgens in Tower of Terror.
Welke attracties zijn echt wel en welke echt niet de moeite? en zijn er nog 'hidden gems' in de parken?
Dit is echt volledig afhankelijk van wat je zelf leuk vindt. Spiderman in Studio's is erg leuk maar ook erg kort en heeft door de nieuwigheid een megalange wachttijd. 2 dagen is sowieso vrij kort voor Disneyland Paris. Ik raad mensen altijd aan om minimaal 3 dagen te gaan als je echt alles (rustig) wilt doen.
Welke Single rider wachtrijen zijn de moeite? En welke kan ik beter vermijden? ik had al begrepen dat de rij van crush echt verschrikkelijk kan zijn.
De enige Single Riders Line die echt de moeite waard is die van Ratatouille. Die loopt echt megasnel door en is nooit extreem lang. De andere Single Riders Lines hebben vaak last van grote groepen in de rij, waardoor deze hun nut verliezen qua wachttijd ontlopen. De normale rijen zijn dan vaak comfortabeler en voor je gevoel sneller.
EDIT: helemaal vergeten: de Single Riders Line van Avengers Assemble: Flight Force is in de avond vaak ook maar 5 minuten. Je slaat dan wel het mooiste stukje van de hele attractie over (de voorshow met Iron Man) maar je kan hem makkelijk 3-4x achter elkaar doen zonder lang wachten! 🙂
Welke restaurants zijn aanraders? Ik wil niet te veel besteden aan het eten (relatief, ik snap dat Disney duur is), dus een tableservice hoeft voor mij niet zo. Kan zijn in de parken, Disney village of ook daarbuiten.
Wij hebben afgelopen zaterdag goddelijk gegeten bij PYM's Kitchen. Dit is samen met Plaza Gardens een enorm fijn buffet met een prima kwaliteit. Qua quick service raad ik Hakuna Matata en Stark Factory aan. Mocht je in Disney Village een heerlijke hamburger willen eten, dan is Anette's Diner iets voor jou. Qua horeca geldt: de keuze is reuze! Maar wat je ook doet... Eet NIET bij Café Hyperion of Restaurant en Coulisse. Die staan gegarandeerd voor het slechtste voedsel wat in Disneyland Paris te krijgen is.
1 van mijn favorieten is trouwens ook The Lucky Nugget. De Spareribs en vis zijn daar goed te vertoeven en de sfeer binnen is erg immersive. Bovendien is de bediening hier meestal supersnel en door de beperkte keuze aan menu's staat het eten snel klaar.
Zijn er nog andere tips/tricks die echt de moeite zijn om mee te nemen?
Geniet! En bezoek Walt Disney Studio's op de dag waarop je de ropedrop doet in Disneyland Parc zo laat mogelijk (niet te laat natuurlijk). Walt Disney Studio's is in de ochtend veel drukker dan in de avond.