Je kan er veel over zeggen... voorgaande logo's waren vaak iteratief (verder bouwend op het vorige logo), maar dit slaat voor mij toch serieus de plank mis. Vooral omdat het logo als stijl eigenlijk enkel echt kan werken als er een stijl voor ontwikkeld wordt die evenzeer simplistisch is: je kan niet zomaar dit logo op gelijk wat plakken en een mooi resultaat krijgen. Daarvoor is het te contrasterend in mijn mening.
Ik begrijp de keuze om groen er bij te slepen niet, ik mis de link met het park en de (slechte) uitbeelding van rollercoaster-track en dat belachelijke vlagje. Past gewoon niet bij het beeld dat ik van Bobbejaanland heb, terwijl daar meer dan genoeg uitbeeldingen te vinden zijn die wél mooi in een logo zouden werken.
Het lijkt mij dat ze hier iets te brutalistisch gegaan zijn en alles overboord gegooid hebben. Dat kan, maar daarmee is ook de hele branding en herkenning die ze tot nu toe opgebouw hebben kwijt. Ik denk dat de associatie van het rood-gele in Bobbejaanland vrij sterk was, gezien die branding al terug gaat naar eind jaren '90, begin jaren 2000.
Deze branding heeft daar helemaal geen raakvlak mee en is daarmee heel erg atypisch voor het park.
Sowieso is dat iets wat moet wennen, maar het logo doet niets voor mij: het voelt vooral als een logo dat snel in mekaar geflantst is waar achteraf door een reclamebureau wat marketing speak bij verzonnen is. Er zou een verhaal moeten achter zitten, maar hier zit gewoon eem slecht idee achter, meer niet.
Normaal ben ik vrij positief over Bobbejaanland, maar hier hebben ze een enorme miskleun mee geslagen en ik hoop dat ze dat ook snel zelf inzien.