Maar zoals @LeisureLevi al zegt, buiten Hogwarts, Hogsmeade en Diagon Alley, blijven er nagenoeg geen gebieden over voor een volledig gebied. Ik denk dat ze daarom voor Parijs uit Fantastic Beasts hebben gekozen. Ja het is misschien minder iconisch, maar thematisch zullen ze er meer mee kunnen.
Het 'New York' gebied uit deel 1 had misschien ook gekund, maar in de film voelde dat minder magisch aan dan de Parijse wereld, dus in die zin (met in combinatie de aantrekkelijkheid van Europese steden - zoals @Dutch23 terecht aangeeft) snap ik de keus wel.
Waar ik eerder benieuwd naar ben is in welk tijdperk ze dit gaan plaatsen. De Fantastic Beasts films spelen zich af in de jaren 1920 tot 1945, terwijl de originele films zich in de jaren 90/'00 afspelen. Als het dus inderdaad een MoM attractie wordt (zoals alle geruchten doen vermoeden), vraag ik me af met welke karakters je het allemaal gaat beleven. Óf plaats je de Parijse wereld óók in het 'nu' en leun je dus inderdaad niet zo sterk op de Fantastic Beasts lore?
Overigens ben ik echt extreem benieuwd naar het Monsters gebied. Ik ben wel fan van dat sfeertje en ben erg blij dat er eindelijk een dergelijk gebied in een toppark komt te staan!
Ik hoop alleen wel dat ze de Frankstein/Monsters darkride niet teveel aan het oversellen zijn met alle 'nieuwe' technieken die ze willen gebruiken. Het kan heel tof worden, maar omdat ze natuurlijk weinig ervan laten zien, hoop ik niet dat het straks allemaal wat matigjes aanvoelt of net-nietjes zijn...