Japio Ze nemen wel een gok door dat hele Fantastic Beasts-Parijs themagebied te openen.
Ik vind het jammer dat Universal voor dit nieuwe park wéér met Harry Potter komt aanzetten. De attractie an sich zal best in orde zijn, maar dit was natuurlijk een mooie gelegenheid geweest om eens met iets nieuws te komen. Mede gezien de zeer naargeestige sfeer van de laatste twee Fantastic Beast films. De hele Potter-franchise lijkt een beetje gebrek aan nieuwe invalshoeken te hebben; naar het schijnt is DiscoveryWarner bezig om de boeken opnieuw te verfilmen, maar nu als TV-serie. Veelzeggend; nieuwe ideeën zijn er blijkbaar niet.
Sowieso blijft het me verbazen hoe een gigant als Universal, met zijn enorme bibliotheek en historie, zich zo blijft vastleggen op IP waarvan ze geen eigenaar zijn. In het verleden al met Marvel en The Simpsons, maar met Harry Potter en Nintendo lijkt men dit alleen maar te versterken. Disney krijgt de laatste jaren extreme kritiek als ze IP-gebaseerde attracties bouwen; van Universal lijkt men dit wél te accepteren, zelfs als het niet eens hun eigen IP is 🙂
Maar goed, ik snap de enorme hype rond Epic Universe sowieso niet zo. Het is natuurlijk mooi dat er zo’n groot en nieuw park wordt gebouwd, maar de pretparkfan-community die ik normaal ken als EXTREEM kritisch, lijkt dat kritisch vermogen toch deels te zijn kwijtgeraakt.
Begrijp me goed, dat Dark Universe ziet er spectaculair uit en het Potter-gebied zal ook wel in orde zijn. Maar het How to Train Your Dragon land en Nintendogebied zien er leuk uit, maar niet heel bijzonder.
Verder lijken de gebieden behoorlijk krap van opzet; het gaat daar in de eerste maanden niet prettig zijn denk ik. Sowieso is het afwachten hoe het straks écht gaat zijn; de concept arts laten voornamelijk nachtelijke hemels zien. Hoe ziet Dark Universe eruit onder een strakblauwe lucht met felle zon?