Zoals de vorige, weer een gelikte aankondiging. Ik heb er even na moeten denken wat ik hier nu precies van vindt. Wetende dat dit een enorm populaire IP is, zit ik toch met wat bedenkingen rondom de thema en uitvoering.
We transporteren onszelf naar 1920 Parijs, top, geweldig uiterlijk en houdt van de stijl die Parijs heeft in die periode. Het gebied zelf, is gezet in Fantastic Beasts maar heeft wat mij betreft enorm veel overlap met wat we al kennen in Hogwarts en Diagon Alley maar dan een franse accent. Met andere woorden, je kunt er weer een toverstaf kopen, alleen de Franse variant (ik kan mij niet voorstellen dat men dit echt perse wil tenzij ze de drukte van Olivanders willen ontwijken). Nieuwe winkel ramen waar iemand zijn toverkunsten op kan uitoefenen. Leuk, maar niet perse baanbrekend vernieuwd lijkt mij zo. Je kunt dit namelijk al in de andere gebieden. Wat in mijn ogen dit een uniek iets maakt is eigenlijk de attractie met zijn unieke voertuig en de show. De rest is wat mij betreft om het even en voornamelijk een setting die weinig mensen echt zal interesseren.
Umbridge en het ministerie is natuurlijk een gouden zet, krachtige karakter met best een randje en dat kan heel leuk zijn. Het is natuurlijk nu de vraag of ze bestaanden beelden en fragmenten gaan gebruiken of dat ze nieuwe opnames hebben gedaan hiervoor. Ze hebben in ieder geval opzet om een indruk achter te laten met alle nieuwe animatronics die ze laten zien. De show, is een belangrijke setting voor Fantastic Beasts in de tweede (?) film. Ik herken het nog van de promos en shorts, maar verder zou ik voor nu niet echt weten wat hier van moet verwachten.
Had dit een heel gebied moeten zijn in Epic Universe? Eerlijk, nee, Ministry of Magic hoort in London en ik had die attractie liever daar gezien. Dit gebied had wat mij betreft prima gebruikt kunnen worden voor een Zelda, of doe gek Azkaban, als het echt Harry Potter had moeten blijven. Ben benieuwd hoe de attractie zal zijn, maar persoonlijk gezien ik het verder niet een heel interessant thema vindt ben ik gematigd positief.