Convival in alle andere parken in de wereld zie je een themagebied eigenlijk maar in één park terug komen en daarmee is het klaar. Zelfs als er een resort setting is. Disneyland Paris kan het eerste park naast universal worden dat een thema over 2 parken verdeelt. Als Star Wars nog naar de Disney Studios komt dan heb je het in het Disneyland park (Discoveryland / Star Tours) en in de Disney studios (Galaxy's Edge / Smuggler's Run).
Verder hebben we eigenlijk alleen universal die een themagebied heeft in park A en een zelfde soort themagebied in park B. Ja, ze grijpen terug op een ander spectrum binnen de Harry Potter universe maar tegelijkertijd pakken ze wel terug op dezelfde filmreeks. Daar komt dus straks nog een derde wereld bovenop. Ik vind dat wel jammer. Het zal er gelikt uit gaan zien en zeker tof zijn, maar volgens mij heeft Universal nog een scala aan IP's die ze kunnen gebruiken waar je een prachtig themagebied omheen kan bouwen. En dan is van de 18 themagebieden er 3 rond Harry Potter hebben wel opmerkelijk. Marketing technisch gezien snap ik het, zeker gezien iedere harry potter fan of wannabe alle 3 de gebieden wil bezoeken dus de duurdere tickets zal scoren, maar ik vraag me af of er niet een andere unieke wereld had kunnen worden gemaakt.
Waar Super Nintendo World, How to Train your Dragon Land, Universal Classic Monsters Land wel vernieuwend klinken heb ik dat gewoon bij Wizarding World Land (rumor : Ministry of Magic) minder.
Nogmaals, dit is een mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn eh 🙂