Wat een leuk topic! Toevallig was in al een overzichtje aan het maken voor mijzelf, dus daar kan dit mooi bij!
2022 was ook voor mij een topjaar als het aankomt op nieuwe parken en achtbanen bezoeken. Sowieso tegenover de vorige jaren, maar ook omdat ik vanwege privé omstandigheden gewoon meer ruimte en tijd had dan voorgaande jaren om mijn hobby van de nodige aandacht te voorzien. 42 nieuwe achtbanen heb ik dit jaar mogen bezoeken verdeeld over 27 pretparken (hoewel in sommige parken geen nieuwe achtbaan te vinden was).
In het voorjaar net als @luc136 (die effectief bij zo'n beetje iedere van mijn trips aanwezig was) vooral Nederland en België verder verkend. Zo heb ik Kinderstad, Mega-Speelstad, Plopsa Indoor, Oud Valkeveen, Sybrandys's, Duinen Zathe, Drouwenerzand, Waarbeek, Hoge Boekel, Julianatoren, Panky's, en een paar dagen geleden Beverland mogen bijschrijven op mijn lijst. Het ene park was wat beter en leuker dan het andere, maar dat houd je altijd. Vooral Duinen Zathe en Julianatoren was ik blij verrast mee, mede vanwege de leuke spookhuizen en redelijk leuke achtbanen en sfeer. Tegelijk waren er ook wel een paar 'schaam' parken als Mega-Speelstad en Beverland Maaseik bij. Credith**ren noemen we dat toch? Ook heb ik tijdens een 'werkbezoek' voor de Dark Ride Database aan Bellewaerde nog even snel een bingo terug gehaald in Plopsaland de Panne. Ik denk dat ik nu nog een holy f*ck roep vanwege de airtime op die tophat!
Ook heb ik twee mooie trips naar Frankrijk en Engeland gemaakt, met grotendeel enkel nieuwe parken. Nigloland was mij al bekend, maar blijft een heerlijk park om te bezoeken, in Vulcania staat een erg leuke achtbaan, maar hadden we echt te weinig tijd en Le Pal en Walib Rhone Alpes zijn beide ook erg tof! Vooral de Intamin in Le Pal en Mystic in Rhone Alpes waren echte toppertjes. In Engeland eindelijk Thorpe Park (daar kom ik pas terug als ze een grote nieuwe baan hebben) mogen bezoeken, mij verbaast over Legoland Windsor en mijn eerste stand-up gedaan in Drayton Manor (was veel leuker was dan ik had verwacht). Tevens tot de conclusie gekomen dat ik een mega hekel heb aan Merlin parken.
Net als Luc mag ik volgend dit jaar weer een topjaar tegemoet zien aangezien hij mijn reispartner is bij de genoemde America trip! Ik ben enorm benieuwd naar Disneyland Anaheim, gelukkig hebben we 4 dagen om erachter te komen of het park inderdaad het beste park ter wereld kan zijn. Daarnaast natuurlijk ook gewoon wat andere parken EN weer eens ene Efteling Abo genomen, toch maar wat vaker naar de Efteling toe dit jaar!