Mooi scherp beeld, overduidelijk dat het 4k is, mooie kleuren ook.
Zelf edit ik ook veel videos en mij vallen veel schoonheidsfoutjes op.
Neem nou bijvoorbeeld de wedstrijd waarin er met een speer word geworpen.
We zien op 4:46 de speer in het bord gaan vanuit de ene hoek, dan maak je een cut naar de andere hoek en we zien de ruiter weer aan komen rijden om wederom de speer in het bord te steken.
Oftewel in je edit heb je in je tweede shot de ruiter weer naar achteren geplaatst om hem aan te komen zien rijden.
Zelf zou ik het shot op 4:45 knippen naar het andere camerastandpunt omdat die dan namelijk net over de as is (midden van je scherm) en dan rond 4:48 weer oppakken, dan komen de bewegingen wel niet overeen maar zit je in je continuïteit van je shot wel trefzeker.
Ook hou je je aan de volgorde van de ruiters even later.
Zo zien we eerst een bruine ruiter zijn ding doen, en halverwege het shot veranderd die in de blauwe ruiter.
Het mooie van twee videostreams gebruiken is dat je ook met de shots onderling zelf kan schuiven.
Is in je eerste opname de volgorde blauw - rood - bruin (ik noem even maar wat) en in je tweede opname is de volgorde van uitvoering rood - bruin - blauw, dan kan je dat prima in je edit in de juiste volgorde zetten en geen haan die er achteraf meer naar kraait.
Op 8:21 heb je een beruchte 'zipper' een foutje wat ten alle tijden voorkomen moet worden in een edit.
Was daar overgeschakeld op je andere shot en was dan overgeschakeld na de zipper naar de actie die je in beeld wilt brengen.
En hier ben ik heel eerlijk afgehaakt, omdat ik geen tijd had om verder te kijken.
Probeer wel je hoeken beter te kiezen, want nu zat je wel heel erg aan de zijkanten en mis je ook een groot deel van het midden.
Mooier was dan misschien geweest om 3 keer een opname te doen waarbij je ook het midden meepakt.
Die opname gebruik je dan als hoofdopname en de twee andere opnames voeg je toe waar nodig als er actie is.