RingelbergNick Bomen verplaatsen is ook niet altijd een success. Maar wat we vooral de laatste uitbreidingen zien is dat er hele groenplannen opgezet zijn voor gebieden en de uitbreidingen, waarbij er echt over nagedacht is welke bomen men er zet. Heel vaak zijn dat bomen geweest die winterhard zijn, maar vooral thematisch: bij de Baron veel snelgroeiende naaldbomen, zoals bij de mijnbouw vaak het geval was. Bij Max & Moritz is er naar mijn gevoel veel te weinig geplant, maar de reden ervoor is ondertussen meer dan duidelijk daarvoor met de bouw van Danse Macabre.
Naar mijn gevoel is er bij de Zes Zwanen prachtig aangeplant en weten ze best wel wat ze doen. In het Huyverwoud zie ik ze sneller volwassen bomen bijplaatsen dan bij Max & Moritz bijvoorbeeld. Een alpenweide versus een dicht bos is een heel ander gevoel dat je wilt oproepen, natuurlijk.
Dus als ze ergens met volwassen bomen gaan afkomen, dan zal het wel in dit gebied zijn.
PatrickO En de diagonale planken zijn verdwenen, deed toch iets teveel denken aan de attractie die ernaast staat? 🤭
Ziet er ondertussen ook mooi ingeschaduwd uit, dat ziet er echt wel prachtig uit. Ik zie nu ook de helft van het logo van De Swarte Kat op het stucwerk, een detail dat ik nog niet eerder gezien had. Ziet er prachtig uit <3
Michael Vooral kwestie van eens je het ziet, kan je er niet meer naast zien. Voor mijzelf stoort het niet zo, maar wat barsten zou inderdaad niet mis staan. Op de foto's valt het ook veel harder op dan in het echt, ik denk ook dat het vooral opvalt omdat je het sinds de bouw zo gezien hebt. Iemand die het niet zo tot stand heeft zien komen, zal dit vermoed ik niet zo snel opmerken.