Njit Ga je niet achter komen totdat je op grote schaal een project uitvoert en deze langdurig werkzaam laat zijn in de praktijk.
Dit soort scherm technologie is over het algemeen gemaakt voor korte events of reclame toepassingen. Ik vind het er zeker tof uitzien hoor, maar de praktische ervaring die ik ermee heb is gewoon niet geschikt voor een achtbaan. Als je ziet hoeveel en hoe snel een reclamescherm al LED uitval heeft... Die grote schermen bestaan uit allerlei kleinere panelen en zijn in dat soort systemen makkelijk toegankelijk, te demonteren en wordt er geswapt voor een nieuwe. De oude worden soms gerepareerd, meestal weggegooid. Op het moment dat zo'n paneel meters hoog op een achtbaan zit, is onderhoud zeer lastig. Wat het erger maakt zijn de trillingen van om de haverklap een trein erlangs, funest voor de onboard electronica, maar ook voor de LED's zelf, waardoor de levensduur nog verder beperkt wordt. De combinatie kortere levensduur en slecht te onderhouden maken dit in de basis gewoon een heel slecht idee. Maar ik krijg graag ongelijk, wat tof is het zeker. 🙂