RoelRoel Je overschat denk ik de Engelse taalvaardigheden van de gemiddelde Nederlander. Het lijkt me ook heel raar en stom overkomen als ze de Nederlandse geschiedenis in het Engels gaan vertellen. De meeste toeristen hier zullen trouwens ook niet per se goed Engels kunnen dus zoveel heb je er niet aan.
Nederland loopt op kop binnen Europa qua Engels: 72% spreekt het hier.
Dat is tegenover slechts 39% in Frankrijk.
Dus ja: Ik zou zeggen dat als je je internationaal wilt focussen, dit een vrij belangrijke zet is.
Dat ze zich hier willen vestigen wil ook zeker niet persé zeggen dat ze zich (alleen) op de geschiedenis van Nederland focussen.
Reizigers spreken meestal wel goed Engels en het aantal wordt steeds hoger. Daarnast kun je de app blijven aanbieden voor non-engelstaligen.. Hoe je het ook went of keert: Met Engelse shows ga je véél meer mensen kunnen aaspreken dan met een Franse of Nederlandse show.
Qua verzorgingsgebied is Meppel inderdaad niet ideaal, maar dat is Les Epesses ook niet. Qua afstand scheelt Les Espesses-Nantes niet heel veel met Meppel-Amsterdam. Ondanks de slechte ligging staat het park echter wel altijd in de top van meest bezochte parken in Europa: Kun je na gaan als je de taalbarriere toch nét iets beter kunt doorbreken en meer algemene geschiedenis van Europa kunt laten zien: Park wordt alleen maar interessanter voor groter publiek.
Natuurlijk: je kunt wel midden in het roergebied gaan zitten, maar dan wordt het qua vergunningen en geklaag van omwonenden weer een heel stuk lastiger.