mikeee
Ik denk eerder dat dat was omdat ze die nog hadden staan dan andersom.
Ivy is al meer dan een jaar weg uit de wachtrij, in eerste instantie dacht ik aan onderhoud.

• Demin heeft hierop gereageerd.

Tijd voor een ToosToverZwemDoos! Zouden er plannen voor een zwembad zijn?

Nick_Seerden Ivy is al meer dan een jaar weg uit de wachtrij,

Dan wordt het mogelijk een ander verhaal ja, maar van tevoren was inderdaad gezegd dat Ivy vanwege de temperatuurgevoelige techniek in de wintermaanden binnen zou komen te staan.

Liampie Schattig, maar ook wel een beetje gek; een inktvis met een duikhelm.

Het personage zal er voornamelijk leuk uit hebben moeten zien denk ik, maar mogelijk zit er juist water in de helm zodat de octopus kan gaan 'duiken' op het land waar hij/zij anders niet kan komen? Of die helm is gevonden op de bodem van de zee en het nieuwe personage vond het gewoon leuk staan. Met dit soort cartoony designs hoef je meestal niet een superrealistische uitleg te verwachten.

Ze hebben die (inmiddels niet meer gloed)nieuwe ontwerper overigens goed aan het werk gezet: eerst de Toos en Morrel redesigns, daarna Sparky en Juna voor het nieuwe gebied en nu dit personage voor Port Laguna 🙂

Joh.. als je realistisch moet denken dan zit het "gezicht" van een inktvis ook in het midden tussen de tentakels en absoluut niet op de plek waar het nu getekent is 😛

Toverland slaat wat mij betreft wel een beetje door met aantal karakters en maskotjes.. Op zich is er niets mis mee om het te beschermen tegen copycats.. maar meer hoeven ze wat mij betreft er niet mee te doen.

Of ze moeten het juist écht gaan doorvoeren en met een groot team van entertainers gaan werken zodat je al die maskotjes ook overal in het park daadwerkelijk tegen gaat komen. Wellicht met in de avond een grote parad ofzo waarbij alle maskotjes langs komen en mee doen.

• mikeee heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Ik verwacht niet dat we deze karakters ook echt in ‘levende lijve’ in het park zullen gaan zien, maar vooral bedoeld voor merchandise. Sparky en Juna hadden van mij niet gehoeven in Avalon, maar voor Port Laguna vind ik dit figuur wel leuk.

Dit zal voor het nieuwe lente event wezen, en verwacht wel iets met DJ setting… aangezien de inktvis een antenne op z’n masker heeft…. Zou wel gaaf zijn in het entree gebied zo’n festival… Toverland Live is dan toch net anders met live artiesten.

Toverland heeft nu ook de merknaam 'Joey' laten registreren. Zo te lezen uitsluitend voor merchandise doeleinden.

Opgave van de waren en diensten
        Kl 16 drukwerken; stickers; schrijfbehoeften; boeken; tijdschriften; papier; karton; foto's; posters van papier.
        Kl 21 beelden, beeldjes, plaquettes en kunstwerken van materialen zoals porselein, terracotta of glas, begrepen in deze klasse; Bekers; keramische bekers; plastic bekers; Borden (servies); broodtrommels..
        Kl 25 kleding; hoofddeksels; ondergoed; nachtkleding..
        Kl 28 Speelgoed; Pluchen speelgoed; spellen; feestartikelen.

Kennelijk wilde men naast de meisjesachtige Ivy nog een merchandise-lijn voor de jongens in Port Laguna.

Pretparkgenot
          Een Joey is de benaming van een baby kangoeroe/buideldier. Beetje vreemde naam voor een... inktvis (?) vind ik

JackieV Hahaha dat is nou zowat de énige associatie die ik nog niet met deze nieuwe figuur had! Overbodig, weinig origineel, cartoonesk - en daar is nu dus baby kangoeroe aan toegevoegd. 😅

Deze tsunami aan nieuwe figuren heeft Toverland in mijn ogen helemaal niet nodig. Het doet een beetje denken aan de jaren waarin het park onstuimig groeide en enorme plannen de wereld in slingerde, zonder er echt bij na te denken wat nu goed zou zijn voor haar eigen ontwikkeling. Toverland heeft nu al meer dan genoeg mascottes die uitgediept kunnen worden, want we weten eigenlijk - misschien op Maximus na - van geen enkel huidig figuur wat of hoe nu precies. Begin daarmee, doe dat eerst, breng wat meer focus in de al bestaande karakters en hun onderlinge samenhang voor er alwéér een kinderlijk nieuw beest gepresenteerd wordt.

• NR92 vindt dit leuk.

hopelijk komt er een nieuwe thema gebied met daar in een nieuwe achtbaan of misschien zelf een water attracties net zo als de supersplash in plopsaland de pannen of van Europa park.
            het zou mooi zijn zo'n gebied als in Engerylandia waar je ook abyssus vind.
            dit zou wel een leuke en mooie toevoeging zijn voor toverland.
            of misschien maken ze plannen voor een water park. maar dit vind ik persoonlijk nog een beetje te vroeg.

• cas794 heeft hierop gereageerd.

jelleke15 Dit beeldmerk is voor de merchandise geregistreerd, niet voor een themagebied, achtbaan of waterpark.

Ik heb het gevoel dat men te veel hierin leest. Toverland wilt waarschijnlijk gewoon meer mascottes hebben om als IP te kunnen groeien (iets dat ze ook in het Blooloop interview dat vandaag uit is gekomen benoemen). We hebben dadelijk Ivy/Joey voor Port Laguna, Juna/Sparky voor Avalon, Zork (en swampie?) voor Wunderwald en Toos/Morrel als algemene park mascotte.

Ze hebben allemaal ook wel een erg hoog knuffelgehalte.

Markiewong Ze hebben allemaal ook wel een erg hoog knuffelgehalte.

Bij Zork dan vooral de baby's 😅

Markiewong Toverland wilt waarschijnlijk gewoon meer mascottes hebben om als IP te kunnen groeien

Doet me denken aan Europa-Park dat, toen ik daar in 2003 voor het eerst kwam, ook een overdaad aan mascottes had rondlopen. Elk gebied had z’n eigen mascotte. Ze bestaan daar nog steeds wel maar het gros is gelukkig ver naar de achtergrond verdwenen.

3 maanden later

In het blogbericht over de nieuwe parkshow Aqua Bellatores staat de volgende quote:

Wie weet verschijnt er ook nog wel een nieuw gezicht ten tonele. Zou dat de redder in nood worden?

Zou dit karakter hier zijn intrede gaan maken? Het lijkt er wel op, aangezien ze hier hinten naar een nieuw karakter en ze een aantal maanden geleden een nieuw karakter hebben geregistreerd voor (waarschijnlijk) Port Laguna. Ook de zin over dat hij een redder zou zijn zou wellicht iets te maken kunnen hebben met de vloedgolf water.

Mocht dit zo zijn, vraag ik me wel af hoe ze het karakter vormgeven. In de vorm van een animatronic zoals Ivy? Of zal het net zo’n karakter worden als Toos en wordt Joey een nieuwe mascotte van het park?

Ik zou dit laatste persoonlijk toejuichen. Ik vind de shows van Toos en Morrel beter in het Land van Toos passen dan in Port Laguna of het Wunderwald. Wellicht kunnen ze de oude ingang ombouwen naar een Toos’ Theater?

jordy_a Ik denk dat Joey als live karakter moeilijk te bereiken is met de vorm die hij nu heeft gekregen, ik verwacht een animatronic zoals Ivy die uit de waterput in het decor omhoog komt.

• Demin heeft hierop gereageerd.

Ik mag het toch hopen van niet. Kom maar met een wat serieuzere show die ook voor wat oudere leeftijden geschikt is.