Ik volg de bouw al enige tijd op dit forum, maar voelde me toch genoodzaakt om gezellig mee te discussieren, want ik heb toch het sterke vermoeden dat de Efteling goud in handen heeft met deze attractie! Allereerst is de sfeer van het hele gebied ontzettend goed gedaan, zeker wanneer het groen straks zijn werk gaat doen. Ook ziet de attractie er ontzettend sfeervol uit met veel oog voor detail en genoeg knipogen naar het Spookslot. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking van de attractie en wil daar graag nog wat ideeën over kwijt als ik nu zelf eens alle puzzelstukjes op de (hopelijk) goede plek leg. Ik zal dit uiteraard even in spoilertags doen:
Allereerst zien de animatronics er echt goed uit in de filmpjes die de Efteling zelf al gedeeld heeft. Ik vind het ook echt tof dat de dirigent na 40 jaar alsnog zijn opmars mag maken! Ik heb aan de hand van de korte preview nog eens goed gekeken en ik heb het sterke vermoeden dat de dirigent in het orgel verborgen zit. Op de promo foto op youtube van de preview lijkt deze namelijk voor het orgel te zweven. Ik ben daardoor nog eens naar de video van Looopings wezen kijken van een aantal weken geleden toen zij een bezoek mochten brengen aan Danse Macabre en de binnenkant gefilmd hebben. Hierin viel mij op dat het bovenste gedeelte van het orgel 'los' lijkt te zitten waardoor de dirigent uiteindelijk tevoorschijn kan komen. Verder heb ik het vermoeden dat de rest van het orkest achter de speciale doeken zit die alleen zichtbaar zijn als het licht erop schijnt. Vanuit de attractie lijken dit muren, maar zover ik kon zien zijn dit dus lichtdoorlatende doeken. Als laatste verwacht ik dat we op het eind een vrije val maken zodat we in de kelder/catacomben terecht komen waar de schedels/skeletten van het vermiste orkest aangetroffen worden. Tevens waren die ook kort te zien in de video van Looopings, maar dit was mogelijk al eerder besproken hier.
Ik ben erg benieuwd of mensen deze hersenspinsels delen of nog andere ideeën hebben, mochten ze nog niet besproken zijn hier en er nog meer ideeën over het verloop van de rit zelf zijn. Ik ben in ieder geval waanzinnig benieuwd naar deze attractie!