Bacchus kraakstoel Thematisch is het bedoeld als een verweerde vaandel voor het aangekondigde concert van de dirigent denk ik. Door de wind en jaren verweerd. Dan is het logisch en te verklaren
BlueSpirit Dit lijkt mij inderdaad ook erg tijdelijk. Verder valt nu ook gelijk op dat het om een soort plastic-achtig materiaal gaat. Gezien de weersomstandigheden en onderhoud snap ik keus, maar het komt wat goedkoop over. Als dit er niet had gehangen, had ik het ook wel prima gevonden...
Rky1989 Deze zijn niet tijdelijk lijkt me, staan al op de eerste schetsen. Zijn altijd al ingetekend dus
Thomatio Dutch23 Ik vraag me wel af wat dit is. Zomaar een losstaand houten gebouwtje? Of hoort dit ergens binnen te gaan staan.
Trollenbol Dat ziet er mooi uit zeg! Het instrument in de vitrine links is een sitar, hetzelfde instrument dat in de voorshow van het Spookslot, in de Ronde Zaal en bij de Oosterse Geest, te horen was. Mogelijk gaan we hier dus diezelfde audio weer horen?
Progress Trollenbol Mogelijk gaan we hier dus diezelfde audio weer horen? Dat denk ik ook! Ik denk dat je het hoort als je, door de gebroken ruit, die sitar aanraakt. Want daar nodigt dat gat in de ruit natuurlijk toe uit.
EdwinL Thomatio het staat wel aangegeven op de plattegrond dus denk niet dat die naar binnen gaat. Ben zeker benieuwd wat het is want heb geen idee. Piet_Verdriet
Dutch23 Thomatio Volgens mij blijft het buiten staan. Ik heb nog geen idee wat het is. Het lijkt wel een altaar. Er staat wel iets geschreven in de gouden plakkaten op de blokken die aan de voorkant uitsteken. Misschien worden hier offers en kostbare spullen neergelegd om het Onnoembare tevreden te houden? En zou de viool hier misschien uitgehaald zijn? Ik roep maar wat in het wilde.
Piet_Verdriet Dutch23 Leuk speculeren 😬 Ik zie een gebroken raam met daarachter een sitar, het “onnoembare” is ontsnapt. Wordt het onnoembare gedaante gegeven door de Oosterse Geest?
kraakstoel wat vinden we ervan? ik heb niks tegen die knipogen naar spookslot, maar de oosterse geest (of vibes ervan) terugbrengen hoeft toch niet per se? los daarvan, meer dingen om te zien en dus leuk!
Michael Ik vind de uitvoering best mooi, alleen ik heb wat moeite hoe ik dit ding moet zien in het gebied. Wat is het, welk doel dient het? Het voelt vrij random momenteel.
Jeroen_uit_tilburg Michael zal het niet iets zijn in de trant van een monument? Dat hier het orkest geëerd wordt. Dat is namelijk het eerste dat bij mij opkwam
Progress Bij een spookattractie mogen best wat zaken onlogisch of random overkomen. Dat maakt het juist extra ‘unheimisch’. Het Spookslot had dat soort elementen, maar je vindt ze bv. ook in de Haunted Mansions van Disney.
Marvin De berm naast het heropende pad is inmiddels weer beland. Opvallend is wel dat achter de berm dat nog niet gebeurd is. Hopelijk een teken dat hier wat groter groen ingepland is wat later zal komen!
Eftelingpanda Dit is nog eens tof wakker worden! https://www.bd.nl/loon-op-zand/eerste-beelden-rit-danse-macabre-efteling~a4ad6ea9/ De Eerste bewegende beelden van de draaischijf in actie, helaas zonder het "val" effect, en ook de kelder blijft nog een geheim. Waar ik in het begin van dit project wat huiverig was (leuk woord) is dat nu toch wel veranderd in meer dan enthousiasme.
Michael Oké, dat is echt een hele dikke spoiler en nu laten ze ook wel echt net teveel zien als je het mij vraagt. Click to reveal Click to hide De dirigent ziet er wel echt waanzinnig uit trouwens! 🤩