Zo'n overkapping kan de wachtervaring alleen maar knusser en "duisterder" (i.e. schaduwen en donkere plekken, zelfs op hele zonnige dagen) maken.
Vanaf het moment dat de grote overzichtstekening werd gepubliceerd, was ik al benieuwd naar of de wachtervaring in dit deel van de wachtrij niet te licht zou worden, zeker daar de zon vrijwel de hele dag op deze plek valt. In het Huyverwoud zijn er genoeg grote bomen om dat licht allemaal te verhullen, en op het Kerkhof wordt de toon wel gezet door de zerken en het mausoleum van Joseph Charlatan, maar in het deel daarvoor was simpelweg te weinig (grote) begroeiing ingetekend om mij het idee te geven dat het hier ook op een gemiddelde zomerdag voldoende spookachtig zou worden. Gelukkig blijkt het nu wel anders te zijn.
Los daarvan wil ik hier nog eens uiten hoe blij ik word van zo'n gethematiseerde wachtrij buiten het gebouw. De Vliegende Hollander blijft het perfecte voorbeeld van een attractie waarbij de wachtrij al een onderdeel van de attractiebeleving is, zelfs zonder voorshows. Ik heb de goede hoop dat dit ook bij Danse Macabre zal zijn - en dan hebben we het nog geeneens over dat wat er nog allemaal kan gaan gebeuren tussen het moment dat je het gebouw betreedt en dat je het weer verlaat.