Zingo Als je uitgaat van de plattrgrond die de Efteling bij making of 2 deelde, zou dit inderdaad een volledig overdekte uitstulping moeten worden die aan het octagonale deel van de nieuwbouw vast gaat zitten. Dan kunnen die openingen prima ramen zijn, maar eventueel ook openingen om bij techniek te komen. Ben benieuwd of hier de boel ook daadwerkelijk dicht wordt gemaakt, of dat het meer zoals op de bouwtekening is (dus alleen die muur).
Sowieso heeft de Efteling nog een mooie troef in handen wat betreft het deel van de wachtrij tussen het kerkhof en het moment dat je de schijf opgaat. Een indoor wachtrij? Een voorshow? Een combinatie? En waar gaat het hoogteverschil tussen de eerste verdieping waar je het gebouw ingaat en de begane grond waar je de attractie verlaat overbrugt worden? De wachtrij is expliciet voor mindervaliden geschikt. Krijgen we een voorshow met dalende vloer, zoals bij de Haunted Mansions?
Fantaseermodus aan. We betreden het gebouw in een kille en verlaten ogende voorshowruimte van de abdij. Om ons heen zijn er sporen van de muziekconcoursen: wat koffers, instrumenten, bladmuziek, etc. Virginie en Otto duiken als animatronics op, en vertellen over hun ontdekking van dit alles, en over spullen van voorouder Joseph die ze gevonden hebben. De kat duikt op, maar Virginie voelt de onheil van het Omnoembare. Special effects laten de kat in het monster/de demon van het logo veranderen, waarna dit monster (met de stem van Stanley Burleson), na zijn krachten te hebben getoond door de vloer een verdieping lager te brengen en nadat we ons door vochtige gewelven hebben verplaatst naar de aparte deuren voor elke koorbank, ons uitnodigt in de hoofdshow te ontdekken wat er met Josephs orkest is gebeurd. Aldaar brengt deze kracht de musici in spookachtige gedaante tot 'leven', waarna het bekende stuk van Saint-Saëns start. Fantaseermodus uit.