Japio ik vind het juist wel wat hebben. De storytelling in dit gebied bestaat dadelijk als het ware uit 2 lagen: Het vervloekte orkest waarvan de doden tot leven komen in de attractie, simpel en doeltreffend voor de beleving van de attractie.
Daar naast dus de familie charlatan die de abdij ontdekt heeft, een manier om het gebied om de attractie heen meer leven in te blazen en net dat tikkeltje interessanter te maken dan simpelweg een spookruïne. En een spookruïne had ik ook helemaal prima gevonden, maar aangezien ze hier voor een gebiedsontwikkeling hebben gekozen in plaats van enkel een attractie ben ik eigenlijk wel blij dat er iets bedacht is om het Huyverwoud net wat meer uniciteit en levendigheid te geven. Deze verhaallijn beperkt zich dan ook tot buiten de attractie, maar het geeft wel de mogelijkheid om flink uitgediept te worden in boeken en entertainment, goed voor de sfeer en leuk voor de liefhebber maar niet noodzakelijk om de attractie te kunnen begrijpen.
Dat is ook precies het verschil met de Baron en DVH denk ik, waar niet tot nauwelijks aan gebiedsontwikkeling is gedaan om de attractie heen. De Baron heeft dan het Melkhuisje, wat wel super leuk past in het verhaal van een nog steeds operationele mijn en bij DVH heb je nog wel de Kombuys, maar dat ding ligt er sowieso nogal plompverloren bij en behalve het nautische thema sluit het ook niet echt aan op DVH.