Progress Personeelskleding is altijd waar de grens van de 'suspension of disbelief' voor mij ligt. Je komt medewerkers tegen en daaraan merk je dat je in een attractie bent in plaats van in een andere wereld. Al hebben alle medewerkers perfect gethematiseerde kleding aan, dan zal er altijd een zijn met een eigentijdse bril of tatoeage die de illusie verbreekt.
Perfect krijg je het dus nooit. Ik vind themakleding dus ook niet zo nodig.
Maar is het dan niet dat jouw eigen verwachting van het geheel gewoon onbereikbaar hoog is? Wanneer je verwacht dat je de beleving krijgt dat je in een andere wereld bent, dan leg je de lat gewoon veel te hoog dan dat realistisch is. Zeker voor die beleving van een minuut of 10.
Wanneer realiteit je ijkpunt is moet je erkennen dat je niet naar binnen mag in een dergelijk vervallen abdij en dat er al helemaal geen kerkbanken in staan die gaan draaien. Dat lijkt mij dan een grotere reality breker dan de kledij van de medewerkers.
Maar goed, misschien sta ik daar dan weer te nuchter in 🙂
Vogelrokker Ik mis ook het totaalplaatje in deze een beetje. Het komt weer zo cartoonesk over en dat past niet bij het geheel. Ook merk ik dat het verhaal weer veel te ingewikkeld gaat worden wanneer er de uitleg bij moet waarom voor deze kledingstijl is gekozen. Dat terwijl het juist zo moet zijn: "hoe minder uitleg er nodig is, hoe beter!"
Persoonlijk had ik eerder voor een wat pij achtige uitstraling gekozen. Of een statig, verstoft en versleten Jacquetcolbert met bijbehorende pantalon, alsof het oud-orkestleden zijn.
Robkuh84 Lang niet alle attracties hoeven een eigen kledinglijn te hebben, maar bij attracties als Fata Morgana, Vogel Rok, Sirocco, Pagode en Pirana zou een eigen kledinglijn in het thema van de attractie niet misstaan.
Vroeger had je dat ook bij de Piraña en Fata Morgana. Was echt een leuk detail!
Ik heb me ooit laten vertellen dat het is afgeschaft omdat medewerkers flexibel inzetbaar waren en dan moesten ze vaak omkleden en dan hadden ze ook teveel setjes verschillende kleding nodig. Of dit ook daadwerkelijk de reden was dat het is verdwenen weet ik niet.