Die dirigent… Wow! Dat is me nog eens animatronic. Lex Lemmens die in de Spookslot docu verteld hoe de beweging moest zijn en dat men dat toentertijd niet voor elkaar kreeg… om nu precies die beweging wel te zien. Mijn hart springt een sprongetje voor het team van het Spookslot en ook voor Ton. Wat een eerbetoon. En wat ziet er goed ontworpen uit zeg! Wat een karakteristieke kop!
Maar ook de andere personages zijn enorm tof! De pianist lijkt eveneens een goede animatronic te worden. Net zoals de contrabassist. Ik heb zo’n gevoel dat we nog een violist, harpist, koorleden etc. terug gaan vinden hier straks. Er is genoeg ruimte om veel personages te kunnen plaatsen. Dat zou een enorm vet effect geven met zoveel personages.
Nee, dat kleine beetje angst dat er te weinig te zien gaat zijn in de show is hiermee wel weg gezakt. En dan hebben we nog niks van de special effects gezien.
Wat ik ook uit de making of haal is dat de doden ons dus inderdaad gaan aanspreken op het kerkhof om ons waarschijnlijk te waarschuwen en dat hier dan ook de klanken van de viool te horen gaan zijn.
Ook wordt nogmaals bevestigd dat er straks, net zoals bij Sinbad geprobeerd is met de storm, om de attractie door het gehele gebied door te laten spoken. Dus dat straks het gehele gebied reageert op de vloek van de attractie. Lijkt me een heel tof effect