Zingo Kan je mij deze uitleggen? Bij andere parken heb ik immers ook maar zelden beelden gezien van de binnenzijde van de attracties voor ze af waren, tenzij die delen in dusdanige fases waren dat het wel kon.
Heb je ook de Making Of van Droomvlucht of De Vliegende Hollander gezien? Of de laatste afleveringen van de Making Of Voltron, waarbij je een stuk darkride onafgewerkt zag vanuit het station? Je kan prima beelden laten zien van iets wat nog niet af is. Het is niet voor niks een "Making Of". De binnenkant wordt óók gemaakt!
Zingo Kijk ik dan naar bijvoorbeeld de Efteling met de making off videos, dan vraag ik mij echt af wat fans verwachten?
Ik kijk alleen maar met irritatie naar die video's, omdat 2 uitgerangeerde C acteurs een stel moet spelen die "vreemde dingen" meemaken. Bij een Making Of wil ik gewoon beelden van de attractie. De beelden van de wachtrij waren in de laatste Making Of wel gaaf, maar dat was maar een paar seconden. Laat meer details zien! Overigens doet Europa Park ook hieraan mee, met die typische Duitse humor tussen de interessante beelden door. Gewoon lekker het verhaal/de humor scheiden van de echte Making Of. De interessante beelden bij Danse Macabre zijn op 1 hand te tellen, terwijl zelfs bij de Making Of van Symbolica of Pandadroom de aandacht veel meer lag op de attracties en minder op het mislukte verhaal.
Ronny Dat worden dan in het vervolg contracten met geheimhoudingsplicht en (flinke) boeteclausules voor onderaannemers.
Die zijn er al, maar zolang de medewerkers die foto's maken lekker niet gepakt en gestraft worden, heb je daar niet veel aan.
Loekiloeki Waarom moeten ze persé al veel informatie naar buiten brengen?
Omdat mensen anders gaan graven, zoals Looopings nu gedaan heeft. Als mensen informatie willen, doen ze alles om die informatie te krijgen. Dan kun je dat veel beter (uitgebreider) via officiële kanalen doen, dan via een rioolwebsite als Looopings. En dan achteraf huilen dat er beelden uitgelekt zijn? Ik vind dat je dan als pretpark eerst kritisch naar je eigen communicatie moet kijken. De vraag is groot voor beelden uit het showgebouw, laat die mensen dan iets zien. Als je dat niet doet, lekken er vanzelf beelden uit. Dat zag je al bij de bouw van Vogel Rok destijds en dat zal nooit veranderen.