Marvin Wat van het Spookslot moest worden gesloopt is gesloopt en het puin is afgevoerd. Hoog tijd om ons te gaan richting op de toekomst. Inmiddels is er namelijk al gegraven voor de fundering, op sommige plekken een damwand geplaatst in de kuil en kwam vandaag ook de heimachine oprijden. Hoog tijd dus voor een bouw topic van Danse Macabre! Wat nog over is van het pleintje is weer toegankelijk En vanaf daar heb je een goed overzicht over de bouwplaats Daar is de heimachine Testmuurtjes
Jules Marvin En vanaf daar heb je een goed overzicht over de bouwplaats Als je me had laten tekenen in welke lijn het oude Spookslot ten opzichte van de Baron stond, had ik deze zichtlijn zeker weten niet zo ingetekend. Fascinerend wat deze sloop en kap allemaal duidelijk maakt.
Japio PretparkPro Volgens mij bedoelt Jules meer de hoe ten opzichte van elkaar. Ik had ook gedacht dat Spookslot en Baron meer parallel aan elkaar stonden, maar het blijkt zowat haaks te zijn.
Jules Ja, precies wat Japio zegt. De doorloop van het Spookslot naar Baron staan veel haakser op elkaar dan de parallel die ik in gedachte had. Dat was me ook in de winter nooit zo opgevallen.
QDude24 Op google maps is het zo te zien, maar zo haaks staan ze niet op elkaar, ligt ook wel iets aan de hoek waaruit de foto is genomen.
MrRC Geen heipalen gezien, maar wel schroefpalen. Of bedoel je de damwanden ?. Die zijn er ingeheid. Maar het lijkt er op dat de schroefpalen ook in de grond zitten. Mooie foto's. Hopelijk hebben ze niet te veel last van het slechte weer.
Mark MrRC Die zijn er ingeheid. Als we dan toch de verbeteraar gaan uithangen, damwanden trillen ze of drukken ze in de grond. 😉
PatrickO Credits: Screenshot Eftelwesley Matroos Gijs Zou Matroos Gijs z’n stulpje hebben verkocht aan de harp-spelende ‘Engel des doods’? Kleine verbouwing, wat extra details en ze kan er zo in/voor…⚓️🐟🪦💀
PatrickO Maikel Precies dat! En ik kan me niet voorstellen dat ze Gijs terug gaan plaatsen nu het Seylend fregat ook plaats heeft gemaakt voor het toekomstige Koetshuys… Was ik trouwens de enige die dacht dat we rondom de jaarwisseling een 2de ‘Making of’ zouden gaan zien? Wishful thinking wellicht? 😬
Jasper Speaking over Gijzen... Correct me if I'm wrong, maar onderstaande screenshot uit de 70 jaar jubileumaflevering van de Magische Klok toont alle Gijzen in het park. Echter kan ik de afgescheurde foto rechtsonder niet plaatsen bij een al bestaande Gijs. Zou dit een hint zijn naar een nieuwe Gijs binnen Danse Macabre?
Jeroeen Jasper ik had precies t zelfde gepost in een ander topic! Viel mij ook gelijk op. Verder niks kunnen ontdekken. Leuke teaser, al had ik wel iets nog verwacht
PatrickO Jasper Ja, indd, ik denk dat je gelijk hebt, want technisch gezien staan er, inclusief Matroos Gijs, 12 ‘Gijzen’ in totaal in de Efteling, en dit zou dan de 13de worden… Daar gaat m’n kleine theorie, lol 😂😂😂 Volgende week, vrijdag de 13de…🤞🏻
Arathonk Jasper Zou dit een hint zijn naar een nieuwe Gijs binnen Danse Macabre? Zo te zien wel! Ook meteen mijn gedachte, wellicht de vrouw/engel met harp uit de teaser? Hopelijk word Matroos Gijs dan verplaatst, bij De Meermin zou een mooie plek zijn. 😉