Met een gebouw van circa 5 verdiepingen (buitenzijde), a 3 meter per reguliere verdieping, zou dat een gebouwhoogte van ten minste 15 meter betekenen. 20 meter hoog is het gebouw sowieso niet, dat zou neerkomen op bijna 7 verdiepingen. Dat strookt niet met de conceptart.
The_Bullgod En dat zal wel de hoogte worden van het gebouw dat in Alton Towers komt.
Het gebouw van Alton wordt inderdaad bijna 20 meter. Als ik de tekeningen goed lees, wordt het gebouw 19,40 meter hoog.
Op verschillende plekken op 't internet wordt genoemd "it will be designed by Rocky Mountain Construction". (bijv. hier: https://www.cheshire-live.co.uk/whats-on/whats-on-news/alton-towers-secretive-plans-open-28636589 ) , al wordt dat volgens mij alleen toegeschreven aan dat interview dat Hjalmar noemde. Maar goed, dat lijkt me voldoende bevestiging. Ik kwam ook ergens op internet tegen dat dat 'kinder'modelletje van RMC (die Wild Moose) ongeveer 3 x in het gebouw van Alton zou moeten kunnen passen, dus wellicht gaat hier toch echt wat groters en heftigers komen.
Los van wát er komt, vind ik het alsnog een stevige prestatie dat Alton dit hele project nog zo geheim weet te houden in deze tijden van social media, foto's, video's en allerlei lekken. Heerlijk!