Op 26 september opende we de inschrijving voor deze meet-up en direct liep het storm met de inschrijvingen. Binnen no time zag het er naar uit dat dit de grootste PPC meet-up tot nu toe zou kunnen gaan worden. En dat werd het! Want afgelopen zaterdag 26 november 2022 verzamelden we met 44 clubleden voor de ingang van Phantasialand voor een phantastische meet-up!
Zoals altijd op de dag van een meet-up gaat de wekker vroeg. Om half 7 al om precies te zijn. We moeten namelijk sowieso 2,5 uur rijden en aangezien we deze avond in Hotel Matamba slapen en daar dus ook zullen parkeren moeten we nog een stukje wandelen naar de ingang. De reis verloopt gelukkig voorspoedig en rond 10 uur komen we aan bij het hotel. Daar worden we opgewacht door Remko, Susanne en Mark die vannacht ook hier zullen overnachten. We kunnen alvast inchecken zodat we meteen onze hotel Quick Pass meekrijgen en aan het eind van de dag alleen de kamersleutel op hoeven te halen. Nadat dit geregeld is verruilt Yolande haar krukken voor de rolstoel. Zoals jullie in haar verslag hebben kunnen lezen heeft ze zweepslag in haar kuit opgelopen en kan op dit moment alleen maar korte stukjes lopen (en heel voorzichtig) dus is een hele dag zelf lopen geen optie. Daarna gaan we op weg richting de ingang bij het Mystery themadeel via de tunnel die onder het park door loopt, goed dat we wat extra tijd hebben dus 😉
Aangekomen op de Mystery parking komen we al snel oude en nieuwe bekenden tegen maar ook mensen die we voor het eerst ontmoeten! Om 11 uur is het vervolgens tijd om het park in te gaan, we missen dan nog een paar mensen die vast staan in het verkeer maar gelukkig hebben we via WhatsApp contact zodat we elkaar snel kunnen vinden zodra ook zij in het park zijn.
Allemaal leuke mensen!
We gaan volgens de planning meteen richting F.L.Y. al moeten wij met de rolstoel enkele omleidingen nemen in Klugheim en Mexico omdat we de snelle routes met de trappen niet kunnen nemen met de rolstoel. Het voordeel van zo’n grote groep is echter dat ie ook niet zo snel beweegt waardoor wij eigenlijk tegelijk met de groep aankomen bij Rookburgh! Daar moet vervolgens nog even gewacht worden omdat F.L.Y. nog niet geopend is en bezig is met test rondjes. Dat duur gelukkig niet lang en al snel kunnen we de rij betreden. Omdat de rij nu nog niet heel lang zal zijn gaat Yolande ervoor en zet haar beperkte “loop-tijd” in om tóch een ritje F.L.Y. te kunnen doen vandaag. We rijden eerst een stukje met de wachtrij mee zolang die nog buiten de daadwerkelijk wachtrij is. Dan past daarna Michael op de rolstoel zodat wij het ritje kunnen gaan maken met de rest van de groep. Onderweg hebben wat Duitse kinderen erg veel haast (Yolande kan én mag niet snel lopen en al helemaal geen trappen) maar met een kortdaad optreden van enkele clubleden laten ze ons weer netjes voor als we bij het einde van de rij aansluiten 😉 De rit in F.L.Y. is nog steeds net zo fantastisch als ik me herinnerde van 2 jaar geleden. En hoewel ik in Orlando dacht dat Manta mijn nieuwe favoriete achtbaan was heb ik die plek toch weer terug moeten geven aan F.L.Y., wat een fantastische ervaring blijft dit 🤩
De eigenlijke bedoeling was om in Rookburgh meteen ook een groepsfoto te maken, maar dat blijkt na het ritje erg ingewikkeld. Sommige mensen wachten extra om hun eerste ritje ooit front-seat te kunnen doen. Anderen willen na de rit de inwendige mens verzorgen en andere attracties staan natuurlijk ook op ons te wachten. Er ontstaan, zoals dat gaat bij een grote groep, kleinere groepjes die hun eigen weg door het park gaan. Maar door de WhatsApp groep die we hebben om elkaar terug te vinden blijven we de hele dag op de hoogte van elkaar met leuke foto’s en berichten!
De heerlijke vers bereide broodjes die ze hier verkopen vinden gretig aftrek!
Yolande en ik sluiten aan bij Suzanne, Luc en Erik en gaan terug richting Klugheim voor een flammkuchen van het kraampje naast Rutmor’s Taverne. Daar aangekomen genieten we volgens het plan van een lekkere flammkuchen en besluiten daarna op weg te gaan richting de nieuwe Adventure Trail in het Deep in Africa gebied. Onderweg daarheen krijg ik echter te horen dat ik even langs de gastenservice mag gaan om een verassing voor alle aanwezige clubleden op te halen. Suzanne, Luc en Erik gaan de Adventure Trail in en Yolande en ikzelf gaan richting de gastenservice, vergezeld door Mitchell en Max die we onderweg weer tegenkomen. Altijd gezellig zo’n park vol bekenden! 😄
Flammkuchen!
#TeamRolstoel vandaag
Verrassing!
In onze WhatsApp groep van vandaag laten we alvast weten dat we om 15:30 even willen verzamelen in Klugheim in de buurt van de ingang van Taron omdat we van Phantasialand nog een leuke verrassing kregen. Op die manier heeft iedereen genoeg tijd om daar op tijd te kunnen zijn. Michael, Yolande en ik gaan naar de show Der Goldene Faden in het Wintergarten theater. We zijn allen niet echt onder de indruk van de show maar even opwarmen was geen overbodige luxe, zeker voor Yolande in de rolstoel. Daarna is het tijd om weer richting Klugheim te gaan. Daar heeft iedereen zich verzameld en maken we alsnog een toffe groepsfoto die je in dit topic kunt vinden! Daarna beginnen we bij de Quick Pass ingang van Taron met het uitdelen van de verrassing, we hebben namelijk voor alle aanwezige clubleden 2x een Quick Pass Plus én een Quick Pass voor F.L.Y.! Bedankt Phantasialand! 🥳
Showtime!
Daar gaan we!
Na het ritje Taron splitst de grote groep zich weer op in kleinere groepjes en gaan we met “ons” groepje richting Mystery Castle. Daar parkeer ik Yolande bij de uitgang die gezelschap wordt gehouden door Suzanne terwijl de rest van de groep een ritje maakt. Daarna is het tijd voor de zwaarste beklimming van de dag, vanaf de uitgang van Mystery Castle naar boven naar China Town. Dat is normaal al een flinke klim maar met een rolstoel is het helemaal een uitdaging, maar het gaat allemaal goed en we komen veilig boven aan. Geister Rikscha is aan de beurt en dit keer gaat Yolande mee (er staat een korte rij en binnen hoef je niet ver te lopen dus dat kan prima) en pas ik bij de uitgang op de rolstoel.
Dan is het tijd om richting Maus au Chocolat te gaan. Er zijn immers Maus au Chocoladeletters te winnen voor de 3 clubleden die de hoogste scores behalen! Een deel van de groep gaat via de reguliere wachtrij maar Yolande, Susanne, Mark en ik besluiten hier onze hotel Quick Pass in te zetten. Op die manier heeft Yolande opnieuw een korte wachtrij waardoor ze wel mee kan. Mitchell en Max fixen ook snel een Quick Pass en sluiten bij ons aan.
Onze scores! Niet genoeg voor een letter (al was ik als Teamlid natuurlijk sowieso uitgesloten van deelname 😉)
Inmiddels is het donker geworden en dus tijd voor een tweede ritje Taron door het cadeautje van Phantasialand. Onderweg halen we in Mexico nog even een bakje Nacho’s die we op het terras in Klugheim gaan nuttigen waar we dan ook meteen weer een groepje vormen. De nacho’s zijn helaas niet de lekkerste ooit maar we hebben er genoeg lol om dus misschien is dat dan ook wat waard? 😉 Daarna is het in ieder geval tijd voor een ritje Taron in het donker... Wat een gigantisch goede achtbaan blijft dat toch zeg, écht niet normaal! 😍
Daarna bekijken we de Tiempo Fuego show in het Mexico gebied. Een videomapping/vuurshow die gebruik maakt van de bergen en gebouwen van Chiapas als achtergrond, heel gaaf! Om daarna richting Rookburgh verder te gaan om ook daar een ritje in het donker te kunnen maken op F.L.Y. middels de Quick Pass die we cadeau kregen. Opnieuw: wat een bizar goede achtbaan en ervaring is dit toch ❤
Tiempo de Fuego
Zoef!
Terwijl we wachten tot het 8 uur is gaan we nog even een klein stukje richting het Wuze gebied om daar nog wat sfeer op te snuiven. Daar vinden we nog een vrolijk verlicht plekje om wat foto’s te maken. Om daarna dan terug te gaan richting het grote plein voor de eindshow van 8 uur.
Deze show bleek achteraf vooral een uitzwaai momentje te zijn en niet zozeer een grote show. Het is grappig maar de verwachtingen lagen hoog door de echte aankondigingen op de borden met showtijden 😛
Maar wat een heerlijk sfeervol plein!
En dan is het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van iedereen na een geslaagde dag. Naja, iedereen. Met Susanne, Remko en Mark gaan we richting het hotel om daar te dineren en doen daarna ook nog een drankje met zijn allen voor we richting onze kamers gaan zo rond een uur of 1 😆
Lieve clubleden, dankjulliewel voor de massale opkomst en gezelligheid op deze dag. Dát is wat een meet-up als deze tot een succes maakt! En natuurlijk ook enorm bedankt aan Phantasialand voor het opleuken van onze dag met de toffe verrassing in de vorm van de Quik Passen.
Tot snel allemaal op de volgende meet-up in Slagharen op zaterdag 7 januari 2023!