25 juli is een datum die al maanden in de kalender omcirkelt staat, dan begin de coastertrip in Amerika. We hadden onze gezinsvakantie afgelopen januari al gevierd met een trip naar pretpark walhalla Orlando, maar toch voelde ik me een beetje schuldig dat ik dik 17 dagen van huis ben (ze mochten overigens wel mee)
Afijn, toch door het enigzins schuldgevoel boekte ik nog een weekendje Centerparcs in het mooie Duitse Hochsauerland,
En laat hier nou toch een pretpark in de buurt liggen, dus maandagochtend nadat we een leuk weekend in Centerparcs gehad hadden, de spullen weer in de auto geladen waren, vertrokken we door het berglandschap richting Fort Fun
Ik had al tickets voor een vaste datum online aangeschaft dus de hordes aan schoolreisjes / kampen konden we gelukkig omzeilen.
De heuvelachtige mainstreet ziet er op sommige stukken zo in de ochtend nog vrij troosteloos uit.
Onze dochter zag vanuit de parkeerplaats het reuzenrad oftewel Big Wheel en wilde er graag een ritje in maken, her wish, is our command! en zo boven op de berg geeft het wel een mooi uitzicht over het park.
Vrij troosteloos.
Vrij aardig.
Diep verscholen in het woud
We dalen of naar beneden waar de boomstammetjes met de originele naam Wild River zijn rondjes al aan het maken zijn. Wat je van de baan kan zien is weinig om over naar huis te schrijven. Maar de layout ligt voor een deel verscholen en is met zijn lengte, drops en zelfs een indoor stukje toch wel een plezierige ervaring.
Aangezien Speedsnake nog niet open is lopen we nog een stukje verder naar beneden waar gelukkig een andere achtbaan wel al zijn rondjes maakt. De Zierer Tivoli large met de naam Marienkäferbahn, hoe orgineel, is weer zo'n baantje de je regelmatig tegenkomt. Het leuke hier is dat ie lekker door de bossen heen rijdt en met zijn 2 rondjes best geinig is.
Op naar de volgende attractie en ook einde van het park, hier staat een heuse RMR oftewel de Rocky Mountain Ralley. Deze benzine autootjes zien er best geinig uit en het gebied is mooi gethematiseerd. Alleen geen personeel om het allemaal in goede banen te leiden bij het in het uitstappen. De ene zit wat te sleutelen aan een kapot karretje en de andere zit een beetje doelloos voor zich uit te staren in het fotohokje.
Gelukkig staar ik ergens anders naar toe, want net boven de boomtoppen zie ik iets gebeuren.
De splash is niet echt imposant te noemen.
Voldoende groen aanwezig!
Gezien de lengte van de trein was Hundertfüßer als naam misschien beter geweest.
Whoosss, Woudracer: the ride.
Zoals we die kennen uit EP en Nigloland. Dit is wel de mooiste.
Speedsnake FREE is open, waarbij het woordje "free" refereert naar de nieuwe trein met heupbeugels zoals ik die eerder heb gezien bij de Boomerang van Wiener Prater. Ik stap in de relatief lange rij, maar met 28 plaatsen in de trein denk ik "das zo voorbij" helaas is het niet zo, want 1 man moet de gehele baan bedienen, beugels controleren en dan krijg je ook nog 2 rondjes.
Afijn, na een half uur wachten kon ik eindelijk instappen en zoals de baan er vanaf de zijlijn eigenlijk best leuk uit ziet, vond ik het niet echt een plezierig ritje. Hij geeft een paar tikken weg voordat je beide corkscrews ingaat en de rugleuning is niet echt comfortabel te noemen. Een ritje met 2 rondjes is genoeg en ik kan hem afvinken.
Tijd om een curryworst mit pommes te halen bij het meest onvriendelijke personeel wat ik tot nu toe ben tegengekomen, het is dan ook geen toeval dat mijn vriendin bij de balie voor het drinken hetzelfde heeft. Er kan geen goedemiddag of glimlach vanaf, het lijkt dan ook alsof het echt een straf is om in de horeca van Fort Fun te werken. De curryworst mit pommes und eine Weissbier is overigens wel lekker!
Met een volle maag bewandelen we weer de heuvel omhoog.
Een half uur wachten met dat ieniemienie rijtje.
De slangenkop voor op de trein is verdwenen?
Met de baantjes in Bellewaerde en Duinrell al gedaan te hebben had ik niet zoveel trek in het zoveelste tamme pretpark rodelbaantje. En na het zien van de wachtrij had ik er al helemaal geen zin meer in, maar opeens wil dochterlief in de rodelbaan die volgens haar lijkt op die van Toverland, kinderlogica is leuk!!
In een niet bij naam te noemen app-groep wordt er wel eens Mr Fastpass tegen me geroepen en verrek hier kun je een fastpass kopen voor € 4 /st, das geen geld. Met nog geen 5 minuten wachten mag ik samen met mijn dochter instappen, de lifthill ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
Het duurt dan ook een tijdje voordat we boven zijn, maar eenmaal boven kunnen we aan de afdaling beginnen. Mijn hemel wat is Trapper Slider een verschil met de baantjes die ik gedaan heb, ik ben meteen weer fan van rodelbanen!! Flatrides doen me niet zoveel de round-up Dark Raver en de nieuwe aanwinst Thunderbirds, de Zamperla air race sla ik over.
Wat een lifthill!!
Erg tof om door de bossen te knallen!
Thunderbirds Are Go
Dit ziet er prima uit!
Ik moet nog een credit halen in Fort Fun en we lopen weer naar het begin van het park, het gebied van de zweefmolen kan ook wel weer wat liefde gebruiken, maar naar de ingang van Devil's Mine, de Vekoma junior van het park, is het even zoeken. En blijkt zelfs wat fun house elementen te bevatten. En dan blijkt het baantje ook nog leuk te zijn door het heuvellandschap. Erg leuk ritje, prima thematisatie, alleen jammer dat de treintjes niet zijn meegenomen in de thematisatie.
Dan rest het ons nog om een attractie af te strepen voordat we weer richting huis vertrekken. Het is ook even zoeken naar de ingang van de rapid river.
Eenmaal gevonden vind ik hem verrassend veel op de versie van Hellendoorn lijken, alleen krijgt die wel de nodig liefde. Wat ligt Rio Grande er slecht bij en dat is jammer om te zien dat het contrast met bijvoorbeeld Devil's mine zo groot is. Het stationsgebouw met de schoepen is wel gaaf om te zien, het ritje zelf bied weinig spanning en is op een enkel druppeltje na eigenlijk saai, jammer!
Het gebied rondom de zweefmolen kan wel een opknap beurt gebruiken.
Gevonden!
Helaas geen cowboy laarzen als trein.
Knallen door de groeve!
Van een afstand best te pruimen.
Stationsgebouw lijkt hier en daar wel wat te zijn opgeknapt, nu de rest nog.
En zo was het rond 15:00 weer tijd om koers richting Nederland te zetten. We hebben ons met zijn drieën prima vermaakt en Fort Fun heeft best een aantal leuke attracties, maar het personeel zou best wat enthousiaster en vriendelijker mogen zijn aangezien zij ook onderdeel zijn van de beleving die je bij een park kan hebben.
Maar zou ik er apart voor naar toe rijden, nee dat niet. Dus mocht je toevallig in de buurt verblijven kun je hier best een leuke dag hebben, anders moet je een reden zoeken om in de buurt te verblijven!
En dan rest het mij nog iedereen een fijne vakantie te wensen, voor mij betekend het eindelijk de start van een geweldige trip.
Bedankt voor het lezen en zoals altijd zijn opmerkingen van harte welkom.
De nieuwe tripreports komen van de volgende parken;