MisterW Ik weet dat er al Titan Track is geïnstalleerd op White Lightning in Fun Spot, maar dat was alleen maar op rechte stikken toch?
Er zit ook al Titan Track in Predator (Darien Lake), en dit zit hier in een bocht. Dus qua dat betreft is het niet echt nieuw.
Randomnickname95 Staal is veel stijver dan hout, door de stalen track direct op het hout te bevestigen is het toch vragen om problemen?
Niet per se, een verschil in stijfheid komt ook voor tussen staal zelf dus met een correcte berekening is daar prima mee om te gaan. Sterker nog, met de nieuwe brackets die zijn geplaatst bij de houten delen van de baan ligt er eigenlijk precies dezelfde verbinding m.u.v. de oppervlaktedrukken op de dwarsbalk.
Mijn persoonlijk vermoeden in ieder geval is dat door de nieuwe opstelling een onverwachte trilling in de baan is gekomen die de bouten en moeren los heeft gemaakt. Een sterktebreuk had namelijk al na de eerste testritten naar boven gekomen en voor een vermoeiingsbreuk zou het wel heel vroeg zijn geweest. In ieder geval lijkt het me iets wat prima op te lossen valt, maar je wilt er zeker van zijn dat dit daadwerkelijk de boosdoener was.