Jacko wat ik destijds begrepen heb is dat dit pas in het najaar/eind van 2009 besloten is door de toenmalige directie, ze waren namelijk toen ook vrij laat met werven van extra personeel (geloof pas in februari), toen waren de contracten voor JedD allang getekend, sterker nog de bouw was toen al in volle gang.
Anyway zelfs als ze het al wisten van de jaarrond opening men had 0 vergelijkingsmateriaal, zelfs de bouwer kon niet eens aangeven van goh in dat park hebben we in de zelfde condities zo’n baan staan en daar lopen we tegen punt a, b of c aan.., kortweg omdat er geen houten banen zijn die jaarrond gebruikt worden in europa of een land met vergelijkbaar klimaat.
Men kan het ook makkelijk oplossen natuurlijk maar ik snap dat men het race element er in wil houden, maar in de rustige weken (door de weeks) van November, December (excl kerstvakantie), Januari en Februari en Maart zou je er ook voor kunnen kiezen om in de even weken net Vuur te draaien en de oneven weken met Water, zo haal je de draai uren naar beneden met als gevolg minder slijtage…
Brengt me op een ander (helaas) vaker terugkerend probleem in de organisatie van de Efteling: we bouwen iets en kijken achteraf wel hoe het loopt: DvH bijvoorbeeld en schijnbaar ook JedD, al moeten we wel eerlijk zijn dat JedD een “spoed” klus was toen Pegasus net voor het hoogseizoen van 2009 niet meer operationeel kon zijn en op zeer korte termijn vervangen moest worden.