msnguy dat vind ik toch net anders. Deze baan is ook nog naar een ander park verscheept en in de fabriek van Zamperla gereviseerd. Daarom mijn opmerking dat hoe het op deze manier aangepakt is misschien niet veel voorkomt, dan is DVH in dit geval appels met peren vergelijken. Maar goed, een daadwerkelijk passend voorbeeld had bijvoorbeeld RidderStrijd geweest maar dat is dan ook geen Van der Most attractie. Fair point.
Maar goed. Ik snap nog steeds de noodzaak niet van het moeten benoemen van Intamin als originele fabrikant. Zierer wordt ook genoemd als de fabrikant van Lisebergbanan, who cares. Maar daar zullen we nooit uitkomen vermoed ik.
Edit: ter verduidelijking: ik wil niet beweren dat dit nu echt een Zamperla attractie is. Op RCDB staat straks waarschijnlijk ook gewoon Intamin want zij hebben het ontworpen, met de toevoeging dat Zamperla er nieuwe LSM’s en treinen op heeft gezet. Ik vind alleen dat er overdreven wordt gereageerd op het persmoment, ik snap niet waarom we ons daar zo druk om maken. Lijkt mij toch niet zo heel belangrijk om dat daar te benoemen wat de geschiedenis is van die baan.