Ik vond de geluidseffecten niet zo storend, maar mij viel de wisselende kwaliteit van de graphics dan weer op. Meestal fantastisch uitgewerkt met prachtige silhouetten en fantasievolle bosbeelden. Zeker de sequentie van de Zes Dienaren was echt schitterend. We hebben het sprookje nog nooit helemaal uitgebeeld gezien en die stap hebben ze hier gemaakt en hoe! De Vliegende Hollander daarentegen was dan weer wisselender. De animatie leek op een standaard piratenfilm, al begrijp je achteraf dat het de 'levensloop' van het schip voorstelt. Eerst kapen, dan een spook worden. Fata Morgana werkte dan weer bijna psychedelisch door alleen maar Oosterse beelden in het beeld te laten zoemen. De Muziek van de Wereld van Sindbad vond ik niet echt op zijn plek. Een behoorlijk aantal stukken, en toen ging pas opvallen hoe inwisselbaar die allemaal zijn.
Hulde ook voor de kwaliteit van het Metropoolorkest. Ik zat redelijk aan de zijkant, waardoor ik het geluid vooral door de speakers hoorde. Daardoor ging af en toe de authenticiteit van een echt orkest eraf, maar het pleit wel voor de zuiverheid waarmee er gespeeld werd. Al met al zeker de moeite waard, een unieke ervaring om mee te maken.