Eind september zijn @RickMarkestein en ondergetekende een weekend naar Europa-Park afgereisd. Ons primaire doel was een avondje feesten tijdens het oktoberfest-event dat ze na de pandemie weer organiseren en een fijne bijkomstigheid was dat het hele park nagenoeg al gereed was voor Halloween, maar nog niet begonnen. Dus geen spooky muziek de hele dag of al spookhuizen, maar wel de sfeer en gezelligheid van alle pompoenen e.d.. Geniet mee van een korte sfeer impressie
We zijn er weer!
Voor we naar het feestje gaan even een biertje in Portugal drinken, dat is ons vaste ritueel voor een fijn weekendje weg
Even de beentjes gestrekt want het zijn drukke weken geweest
En daar zijn we dan!
Een mens moet toch eten nietwaar, overigens is deze kip een onvoldoende als je een week eerder in Munchen was op het echte Oktoberfest. Deze was toch droog.
Daar kwamen we voor! Je ziet de drukte, het was helemaal niet uitverkocht waardoor elk gezelschap ongeveer zn eigen tafeltje had. Later kwamen de leute van de tafel naast ons bij ons aansluiten, want zo gaat dat op dit soort feesten waar ongedwongen gezelligheid met elkaar zonder te oordelen de boventoon voert.
Het feestje komt op gang
Met al onze vrienden op de banken
Rick mocht mee in de polonaise, aan mijn lijf geen polonaise ;-)
De andere ochtend met een kater, vier liter bier in net zoveel uur was geen goed idee, richting het park. We zijn een keer de parking opgelopen
Met aardige doorkijkjes tot gevolg
Even een goed ontbijt voor de kater
Klassiekertje
Even wat bijslapen bij de variété show
Deze zaal is daar perfect voor, de show trouwens ook. Een van de matigste die ik de afgelopen 20 jaar hier heb gezien
Ik ben groot fan van de nieuwe Piraten
Terwijl we ons laten vervoeren door de monorail kwam de parade nog even langs
We doen 's avonds eten in Colosseo bij La Romantica, met vooraf de anti-pasta
En daarna een prima vers bereide pizza, deze avond wel met een watertje trouwens
We beginnen de zondag lekker relax
Met wat boottochtjes
Spices had van alles wat op de kaart staan. Ik hoop heel erg dat dit toch behouden blijft nu het Afrikaanse gebied volledig op de schop gaat. Daarover heb ik later dit jaar nog een klein resume.
Poging tot een fotootje
En met gierende banden rijden we zondagmiddag weer naar huis. Een topweekend met weinig achtbanen, maar wel heerlijk genoten van het park en het feestje op de vrijdagavond!