Zag net een filmpje voorbij komen over het spinnen van de auto's.
Op een aantal plaatsen ziet het er redelijk overtuigend als driften uit.. en toen moest ik weer denken aan die lanceringen:
Sjiebert Het achtbaangevoel is er hierdoor totaal uit. Ik weet dat het een lastige omgeving is met belemmeringen van het terrein, maar MACK was tien jaar terug al creatief genoeg om een rammende terrain-multilauncher met goed snelheidsgevoel (Helix) te bouwen, dus het lijkt me dat Intamin dat ook gewoon kan.
Natúúrlijk kan intamin dat en dat hebben ze vaak genoeg laten zien. Dit kan niet anders dan op wens van de klant (universal) gedaan te zijn.
Naast het driften, zullen een stukje "Street racing" hebben willen neer zetten.. en hoe gaat een race?? Je accelereert, remt af voor een bocht en accelereert weer. Een achtbaan die dit heel erg ver door trekt is de Foriano GT Challenge in Ferrari World.
Ik durf te wedden dat Universal een soortgelijk gevoel heeft willen creëren, maar tegelijkertijd beseft dat te veel remmen in de baan gooien de beleving van de achtbaan aardig kapot maakt (Dat is wel het issue in Abu Dhabi namelijk) en dat ze daarom dus gekozen hebben voor veel kleine lanceringen, zonder eerst te remmen.