Die dingen zien er ook gewoon enorm groot uit.
Cornelius Ik was me toch aan t afvragen in hoeverre zulke draaiende karren invloed hebben op de luchtweerstand tijdens zo’n rit. Alle neuzen vooruit is toch veel aerodynamischer, dan zo’n auto op dwars. Daar komt nog best wat bij kijken lijkt me!
In principe heb je hetzelfde issue ook al bij bijvoorbeld Objectiv Mars of Uncharted. En uiteraard ook bij de spinners van bijv. Maurer.
Met techniek kan tegenwoordig ook best wel veel. Uiteindelijk is deze trein behoorlijk vierkant, dus ik denk dat het verschil tussen vooruit of zijwaarts gaan nog wel redelijk mee valt. Daarnaast lijkt het me een redelijk pittige baan, waarbij de marges dus wel ruim zullen zitten.
Daarmee bedoel ik: Als de trein berekend is om met 10KmH over een traagste punt heen te gaan, dan zal het nog steeds lukken als door wrijving de snelheid verlaagd word tot 8KmH.. En dat is dan al een best aardig verschil.
In theorie is het ook mogelijk om lanceersystemen in te richten dat ze met wind tegen wat harder lanceren dan met wind mee.