Lijkt mij logisch dat je naar een samenleving toe gaat waar zoiets als junkfood ook niet meer zo snel tegen zal komen in een themapark.
Dat was altijd standaard om makkelijk snel en met hoge marges geld binnen te harken. Niet al te gecompliceerd ook in bereiding. Kijken naar of het goed voor je is, is nu ook nog steeds iets waarover je achteraf nadenkt.
Maar op het moment dat er eten is wat qua voorbereiding en kosten ook laag is en waar veel vraag voor is en de marge hoog, dan zal die geliefde patat verleden tijd zijn.
Volgens mij moet je dus niet kijken waar de Efteling op aan stuurt naar wat zij graag willen, maar wat vooral goed te verkopen is, in welke vorm dan ook.
10 plekken rookpunten vind ik te veel, dat kan echt wel drastisch naar 2. Het zijn verslaafden waar je als park niet al teveel rekening mee hoeft te houden. Dan moet je het maar een paar uur uithouden, of gewoon niet naar het park gaan. Andere mensen met een enorme verslaving worden ook niet ondersteund om even nog in het park te blijven.
Voor mij voelt roken in een wachtrij in de hete zon aan als nostalgie. Of dat je ouders zaten te paffen in de auto met de ramen dicht. En dat als kind ook asbakjes had achterin bij de deur, waar je je kauwgom in legde om te bewaren. Hoe bizar is dat? Je krijgt er een warm gevoel van, maar dat je ouders niet dat fatsoen konden opleggen terwijl het toen al bekend was hoe kankerverwekkend het wel niet was, zegt genoeg over de verslaving. Waar je korte metten mee moet maken.
Verder vind ik het goed nieuws dat er een generatie is/komt die meer wil weten over wat er in hun eten zit en wat voor rotzooi ze maken. Dat moet je aanmoedigen.
Daar heb je altijd wel mensen bij die er mee kokketeren, maar dat is een bijproduct en is het niet hier mee, dan gaat dat slag mensen wel iets anders doen om op te vallen en zichzelf op te borst te kloppen.